۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۶۷۴۸۹
آیت الله آل‌هاشم:

ناسیونالیسم عربی نیز کمکی به آزادی قدس نکرده است

امام جمعه موقت تبریز گفت: با وجود این‌که شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس همواره بر طبل ناسیونالیسم عربی کوبیده‌اند، اما هیچ‌گاه در دفاع از مردم فلسطین که اتفاقا عرب نیز هستند، گامی بر نداشته اند.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس اظهار داشت: آرمان آزادی فلسطین از یوغ اشغالگران صهیونیستی تنها متعلق به مسلمانان نیست.

وی با بیان این‌که آزادی قدس شریف آرزوی هر انسان آزاده و حق‌طلب در سراسر دنیا است، خاطرنشان کرد: جالب اینجاست که مردم برخی از کشورهای غربی که مسلمان نیز نیستند، در ایام مختلف سال فریاد مظلومیت مردم فلسطین را سر می دهند، اما برخی از سران خودفروخته عرب منطقه حتی دغدغه زنان و کودکان رنج‌دیده فلسطینی را ندارند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیشگام از دیگر ملت‌های جهان بوده‌اند، گفت: با وجود این‌که شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس همواره بر طبل ناسیونالیسم عربی کوبیده‌اند، اما هیچ‌گاه در دفاع از مردم فلسطین که اتفاقا عرب نیز هستند، گامی بر نداشته اند.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: نکته مهم دیگر آن است که مردم اهل سنت فلسطین بیشترین حمایت را از جبهه مقاومت اسلامی که متعلق به جهان تشیع است، داراست، این در حالیست که کشورهای عرب منطقه که همگی از اهل سنت نیز هستند؛ به داد مظلومان فلسطینی نمی رسند.

وی روز قدس را فرصتی برای وحدت امت اسلامی علیه دشمن مشترک دانست و افزود: مردم ایران اسلامی با درک صحیح از موقعیت کنونی منطقه و جهان اسلام، حضور با شکوه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خواهند داشت و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه موقت تبریز راهپیمایی روز قدس را خاری بر چشم دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مردم ایران سال گذشته نیز ثابت کردند که با وجود هوای گرم و با زبان روزه در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس حضور یافته و آرمان آزادی قدس شریف را فریاد می زنند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات