۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۴۷۲
الوفاق:

محاکمه «نبیل رجب» سیاسی و غیر عادلانه است

جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت صدور حکم زندان برای نبیل رجب تأکید کرد که این حکم کاملا سیاسی و غیرعادلانه است.
الوفاق یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت صدور حکم زندان برای نبیل رجب تأکید کرد که این حکم کاملا سیاسی و غیرعادلانه است.

بر اساس این گزارش، جمعیت الوفاق تاکید کرد ادامه بازداشت نبیل رجب علی رغم محکومیت این اقدام از سوی جامعه بین المللی و حقوقی و مطالبات بی وقفه آن ها برای آزادی وی، نشانگر استبداد واضح رژیم بحرین است.

الوفاق خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانی عقیده و رییس مرکز حقوق بشر بحرین شد.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است موضع گیری های سازمان ملل و انجمن های حقوق بشری بیانگر پیام واضحی مبنی بر نامشروع بودن این محاکمه ها است که به زندانی شدن نبیل رجب و صدها نفر دیگر به دلیل بیان عقاید خود شده اند.

لازم به ذکر است دادگاه استیناف بحرین دیروز پنجم ژوئن ۲۰۱۸ حکم حبس نبیل رجب به مدت پنج سال را به دلیل اظهار نظرهای وی پیرامون وضعیت انسانی و حقوقی یمن و قضیه شکنجه زندانیان (سیاسی) در زندان جو بحرین تایید کرد.

الوفاق یادآور شد حکم دادگاه در حال صادر شد که روز قبل از آن سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی فوری رجب شده بود و همچنین هیچ بهانه ای برای ادامه بازداشت وی حتی یک دقیقه وجود ندارد. اتهامات وارده به وی حقوق اساسی او را نقض می کند و نمی توان رجب را برای استفاده اش از حقوق مشروعش محاکمه کرد.

نبیل رجب یکی از برجسته ترین مدافعان حقوق بشر و فعالان حقوقی بحرین است که رژیم بحرین آنها را مستبدانه بازداشت کرده و رژیم همواره با همین روش از زمان آغاز جنبش های مردمی در سال ۲۰۱۱ تا کنون با فعالان رفتار می کند. از این رو نبیل رجب مکررا به دلیل فعالیت هایش احضار، بازداشت و ممنوع الخروج شده است و چندین بار در چندین قضیه متفاوت مبنی بر فعالیتهایش در عرصه حقوق بشری محکوم به حبس شده است.

وی علی رغم صدور حکم آزادی موقتش از سوی دادگاه در دسامبر ۲۰۱۶ و همچنین وضعیت نامساعد سلامتیش و انتقال مکرر به بیمارستان، همچنان در بازداشت بسر می برد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات