۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۶۷۲۹۳

طنز | زیر پوست مهمانی‌های افطار چه می گذرد

اسکار بهترین نیت هم می رسد به کسانی که با حضور خیرخواهانه شان بر سفرهای میهمانی افطار از فحوای دل در پی درک لِوِل اخر احوالات گرسنگان جهان، خاصه صحرای اتیوپی هستند.
استهلال
سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه طنزنویسان حوزوی
 
زیر پوست مهمانی های افطار چه می گذرد؟ 
 
مهمانی های افطار در ماه مبارک رمضان رونق می گیرند. بگذریم که گاهی اوقات میهمانی های در حکم مسابقات جام افطاری دهنده برتر است، آن هم از نوع پلی آف. در نتیجه عید فطر، زمان اختتامیه مسابقات وقتی همه منزل بزرگ خانواده جمع می شوند، بعضی در اعتراض به ناداوری ها غایب هستند.

جایزه بهترین هت تریک سال می رسد به دوستانی که با تکنیک، تاکتیک، آمادگی های فردی و جسمانی وارد مهمانی می شوند. تا علاوه بر امتیاز سفره افطار و شام با ارائه ظروف مناسب، به قاعده سحری و افطاری فردا نیز کسب امتیاز کنند. 

جایزه خرس طلایی هم تقدیم می شود به نیت سرورانی که از این ماه پر فضیلت جهت رفع کدورت ها و تسویه حساب های شخصی، اجتماعی، فرهنگی و قومیتی نهایت استفاده را می برند. میزان برداشت از سفره افطاری این امت صلح طلبِ آشتی جو، اندکی از کل ارث اجداد پدری و مادری و اقوام نسبی و سببی با احتساب ارزش افزوده، دیرکرد، استهلاک و اسکونت ۵۰ درصد بیشتر است. 
 
طبق آمارهای قطعیِ غیر رسمی، خسارات وارده به میزبان مفلوک، معادل خسارت های کل جنگ های سرد، گرم و ولرم جهان است.

اسکار بهترین نیت هم می رسد به کسانی که با حضور خیرخواهانه شان بر سفرهای میهمانی افطار از فحوای دل در پی درک لِوِل اخر احوالات گرسنگان جهان، خاصه صحرای اتیوپی هستند.

این جماعت ایثارگر اعتقاد راسخ دارند؛ لول اخر کمی قبل از لحظه قبض روح است. باید در حد وسع و بضاعت خود برای درک فیض و فایده اش همت گمارد.

هنگام اذان مغرب چنان دل، آورانه به سوی سفره می تازند که بیم گرخیدن سفره بینوا می رود.
 
این قشر از جان گذشته حاضرند، تمامی کاستی های گرسنگان کل منظومه شمسی و حتی صور فلکی را یک تنه و بدون ذره ای چشم داشت جبران کنند. عدالت پیشگانی که آش دوغ، شله زرد، حلیم و عدسی در محضرشان یکسان است. در راه رسیدن به مقصود دست از تلاش برنمی دارند، حتی اگر همه اعضا داخلی و خارجی بدن اعلام تکمیل ظرفیت کرده باشند.
 
چنانچه ترافیک مسیر مری به معده، با حجم متراکم لقمه ها، جاده چالوس طور، قفل شده باشند، به ناچار مسیر انحرافی نای و نایژه را بازگشایی می کنند و لحظه ای برای بلعیدن لقمه بعدی درنگ نمی کنند. این لحظات حساس، لِوِل اخر حال گرسنگان است. آنها مرگ ناشی از خفگی را با چشم خویش، فول اچ دی و شاید هم تری دی می بینند. خدا قوت پهلوان! اکنون که به فیض اکمل رسیدی، ما را از دعای خیر خویش محروم نکن. روزه داریت قبول قهرمان!/۸۴۱/ز۵۰۴/س
 
س. رستمی
ارسال نظرات