۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۷۲۰۰
نماینده ولی فقیه در یزد:

رسانه‌ها سبک زندگی امام راحل را منعکس کنند/ آرمان و رسالت‌های انقلابی امام تبیین شود

امام‌جمعه یزد رشد عقلانی مردم را معطوف بر رفتار رسانه‌ها دانست و گفت: آرمان‌ها و رسالت‌های انقلابی حضرت امام باید دقیق کلمه به کلمه برای مردم تبیین شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امام خمینی(ره) را محور وحدت و الفت اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: مسلمانان توجه داشته باشند که رهبری معظم انقلاب در حقیقت ادامه جریان امام راحل است و مردم با محوریت ولایت‌فقیه می‌توانند به افق‌های انقلاب دست یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به آیه 7 سوره محمد به‌عنوان الگوی وحدت و ولایت محوری جامعه اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند متعال می‌فرماید «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا آن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.» بر این اساس ما در عصر کنونی و در این برهه از انقلاب به قدم‌های ثابت و استوار برای تحقق هویت انقلاب آرمان‌ها و ارزش‌ها نیازمندیم.

امام‌جمعه یزد رسانه‌ها را در برابر با سیره امام راحل مسؤول دانست و گفت: رسانه‌ها مانند چراغ راه انقلاب هستند، بر این اساس رسانه‌ها طوری باید مسیر را برای مردم تبیین کنند که مردم افق‌ها را به‌درستی درک کنند.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر این‌که رسانه‌ها واقعیات زندگی امام راحل را برای مردم بازخوانی کنند، اظهار داشت: آرمان‌ها و رسالت‌های انقلابی حضرت امام راحل باید دقیق کلمه به کلمه برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر این‌که اخلاص امام راحل را باید برای جهانیان تبیین کرد، عنوان داشت: ایده امام راحل هدایت آزادی خواهان جهان و مسلمانان به‌سوی نجات بود و این حقیقت باید از سوی رسانه‌ها به جهان بشری امروز منتقل شوند.

امام‌جمعه یزد رشد عقلانی مردم را معطوف بر رفتار رسانه‌ها دانست و گفت: القای حقایق زندگی و سیره امام راحل از اساسی‌ترین رسالت رسانه‌ها در برابر شخصیت والای امام راحل است؛ این در حالی است که تدبر و تأمل اساس سیره امام راحل بود و رسانه‌ها باید الگوی اندیشه اسلامی را به مردم بیاموزند.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر این‌که تعقل جامعه اسلامی چراغ مبین هدایت جامعه است، عنوان داشت: «من در جریان انقلاب از زمان تبعید و قبل از آن کنار امام راحل بودم و شاهد این حقیقت بودم که امام راحل در تمام رفتارهای خود ساعت‌ها تفکر و تأمل می‌کرد؛ بر این اساس از شخصیت والای امام خمینی(ره) حتی کوچک‌ترین اشتباه در تاریخ انقلاب دیده نشد.»

وی ادامه داد: باید هویت استقلال عقلی امام راحل امروز برای مردم تبیین شود و به این نکته نیز توجه داشت که عقل مستقل در سیره امام راحل این بود که در تمام مسائل همه حرف‌ها را می‌شنیدند، ابعاد مسأله را بررسی می‌کردند و پس‌ازآن به‌درستی مطالب را تبیین و راه‌حل مسائل را بیان می‌فرمودند./837/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات