۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۱۸۰
آیت الله فقیهی:

عمل نکردن به وعده های انتخاباتی نشانه عدم امانتداری و تعهد برخی مسؤولان است

عضو جامعه مدرسین، گفت: امروزه متأسفانه راستگويی، امانتداری و وفای به عهد در ميان برخی مسؤولان بسيار كمرنگ به چشم می خورد كه اختلاس ها و عمل نكردن به وعده های انتخاباتی نمونه هايی از آن است.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آيت الله محسن فقيهی عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ظهر امروز در جلسه تفسير قرآن كريم كه در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسير آيه ٦٠ سوره بقره پرداخت و گفت: خداوند نعمات بسياري از جمله ابرهایی كه سايه مي افكنند و خوراكي هايی همچون عسل و پرندگان حلال گوشت براي قوم بنی اسرائيل نازل فرمود، اما اين قوم به سبب لجاجتی كه داشتند باز هم نافرمانی می كردند.

وی افزود: اين كه خداوند نزول ابرها را به خود نسبت داده است بيانگر اين است كه همه آنچه در اين عالم می گذرد تحت اختيار خداوند است و او در رأس همه سلسله علت ها قرار دارد.

 آيت الله فقيهی با بيان اين كه رازقيت خداوند تنها مخصوص مؤمنان نيست، ابراز كرد: خداوند برای همه انسان ها اعم از كافر و مسلمان و همچنين براي همه موجودات غير از انسان روزي معينی قرار داده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: خداوند روزی همه انسان ها را از طيبات قرار داده است، اما اين خود انسان ها هستند كه گاهي روزی حلال خود را تبديل به روزي حرام می كنند؛ انساني كه مرتكب چنين عملي شود بدون ترديد به خود ظلم كرده است.

وی با بيان حديثی از اميرمؤمنان(ع) ويژگي های مؤمن حقيقی را اينگونه توصيف كرد: مؤمن حقيقی از ديدگاه ايشان كسی است كه راستگو بوده، امانتدار باشد، وفای به عهد كند، صله رحم به جا آورد و اهل دستگيری از مستضعفان باشد.

آيت الله فقيهی با انتقاد از اين كه امروزه روحيه عمل به احكام اسلامي در جامعه دچار ضعف شده است، بيان كرد: اسلام هيچگونه نقصی ندارد، بلكه اين ما هستيم كه در اجرای احكام آن كوتاهی می كنيم؛ امروزه متأسفانه راستگويی، امانتداری و وفای به عهد در ميان برخی مسؤولان بسيار كمرنگ به چشم می خورد كه اختلاس ها و عمل نكردن به وعده های انتخاباتی نمونه هايی از آن است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پایان بر ضرورت شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و گفت: مردم قدس شریف بسیار مظلوم هستند و استکبار جهانی بر آن ها ظلم های بسیاری روا داشته است، بر این اساس وظیفه ما است که با شرکت در راهپیمایی این روز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات