۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۱۷۵

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در شهرهای مختلف پاکستان و تاکید بر بازخوانی اندیشه‌های امام

مردم پاکستان نیز چون دیگر مسلمانان جهان بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی«ره» را به سوگ نشسته و در سراسر این کشور مراسم یادبود و قرآن خوانی برگزار کردند.
مراسم بزرگداشت سالگرد امام خمینی در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم روزه داره و مسلمان پاکستان نیز چون دیگر کشورهای جهان، 29 امین سالگرد ارتحال امام خمینی «ره» را با برگزاری مراسم یادبود گرامی داشتند.

شیعت نیوز نوشت: علامه راجه ناصر جعفری دبیر حزب مجلس وحدت مسلمین در مراسم گرامیداشت امام راحل اعلام کرد: ایشان از معدود رهبران بزرگ جامعه اسلامی بود که بدون ترس و واهمه از سران استکبار جهانی چشم در چشم آنها انداخته و سخن می‌گفت.

وی تصریح کرد: امام خمینی «ره» دارای اندیشه‌های عرفانی بسیار بلندی بودند و تلاش کردند تا اسلام واقعی را در جوامع اسلامی به اجرا درآورند.

راجه ناصر بیان کرد: امام خمینی به ما مسلمانان جهان آموخت که هر وقت دچار تفرقه و اختلاف شدند زیر پرچم لا اله الا الله گرد هم آمده و مانع تحقق نقشه‌های شوم دشمنان شوند.

این عالم شیعی افزود: سخن امام، سخن حق بود و ایشان فریاد مظلومین تاریخ بودند که پایه حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در ایران ویران کرد و الگوی دیگر جوامع اسلامی شد.

«سید حسین موسوی» دبیر جنبش اصغریه نیز در سخنانی امام خمینی «ره» را محبوب‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام دانسته و گفت: اندیشه‌های ایشان به مرزهای ایران محدود نشد، بلکه اینک مردم جهان آرمان‌های این شخصیت بزرگ تاریخ را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

 وی گفت: اندیشه‌های رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران می‌تواند مانع هر تفرقه و اختلافی شده و باعث وحدت دنیای اسلام شود.

موسوی تصریح کرد: توکل به خدا و نداشتن واهمه از دولت‌های مستکبر به خصوص آمریکا جزو ویژگی‌های بارز شخصیت امام خمینی «ره» است.

گفتنی است مسلمانان پاکستانی علاقه فراوانی به امام خمینی«ره» دارند و هر ساله در ایام رحلت ایشان صدها نفر از این کشور به ایران سفر کرده و در مراسم ویژه حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران شرکت می‌کنند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات