۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۶۶۸۵۶
امام جمعه ایلام:

مذاکره با آمریکا در تضاد با گفتمان امام و رهبری است

امام جمعه ایلام گفت: اقتدار موشکی و توانمندی نظامی از مولفه های امنیت ملی و بازدارندگی در مقابل تهدید های دشمن است، نسخه ذلت برای مذاکره با آمریکا پس از خروج آن کشور از برجام با گفتمان امام و رهبری در تضاد است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی این شهر اظهار داشت: برجام فرصتی برای تضعیف ایران اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا بدنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در جهان است و در تلاش است تا ساختار انقلاب اسلامی را از مسیر اصلیش منحرف کند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: بیکاری، تورم، رکود، تعطیلی تعداد قابل توجهی از تولیدی ها و کارخانه ها و کوچک تر شدن سفره مردم و پایین آمدن قدرت خرید همه از مشکلات اصلی مردم که ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند، است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان کرد: متاسفانه مسؤولان اجرایی کشور به توضیه های رهبر معظم انقلاب که راه حل واقعی و آنهم اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است عمل نکرده و حل مشکلات را به برجام گره زدند.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد برجام زده کشور نه تنها اصلاح نشده بلکه وضعیت اقتصادی به بدترین شکل ممکن خورد رسیده است و تاسف بار تر اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام امید به سه کشور اروپایی که دنباله رو آمریکا در تمامی مسائل هستند توسط حامیان برجام در تبلیغ می شود.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: اقتدار موشکی و توانمندی نظامی از مولفه های امنیت ملی و بازدارندگی در مقابل تهدید های دشمن است، نسخه ذلت برای مذاکره با آمریکا پس از خروج آن کشور از برجام با گفتمان امام و رهبری در تضاد است.

وی گفت: امام خمینی (ره) در توصیف آمریکا شیطان بزرگ تجربه چهل سال گذشته این واقعیت را اثبات کرده است که رژیم آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات مجدد با شیطان بزرگ عقب نشینی و امتیازدهی به دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: اکنون که آمریکا با خروج از برجام آنچه دولت و تیم هسته ای در شعارهای برجامی خود در رونق اقتصادی و لغو تحریم ها و بزرگترین پیروزی عنوان کردند بر باد رفته و نشان داده است که هزینه ۴ سال همه امکانات کشور به پای برجام دود شده و به هوا رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه موافقان سرسخت و حامی برجام بجای عذرخواهی از رهبری و ملت پیشنهاد مذاکره با آمریکا که درواقع اقدامی ذلت بار است برای مطرح می کنند، گفت: این جماعت اصلاح طلب باید پاسخ دهند که مذاکره با اوباما می شود چه دست آورد مثبتی از جمله لغو تحریم ها را برای ملت به ارمغان آوردند که میخواهند با مذاکره با ترامپ این مردک گستاخ و بی نزاکت چه چیزی را برای ملت به ارمغان بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اعتماد به رژیم های استکباری مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس که مصداق بارز کفر هستند با سنت الهی انطباق ندارد و خداوند مومنان را از اعتماد به آنها برحذر می دارد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: اقتدار رهبری انعکاس عزت در برابر گستاخی ها و تهدید های رییس جمهور بی نزاکت آمریکا و شیطنت های سه کشور اروپایی است.

وی ادامه داد: با داشتن رهبری شجاع و مدیر و حکیم می توانیم از پس شرایط سخت امروزی برآییم چراکه رهبری با اقتدار داریم، رهبری که با قدرت در مقابل زیاده خواهی ها می ایستد رفتار خصمانه آمریکا علیه مردم و نظام را مقتدرانه پاسخ می دهند.

خطیب جمعه ایلام گفت: حادثه ۱۵ خرداد نقطه عطف آغاز انقلاب و قیام مردمی در حمایت از امام و عزم و اراده ملت در برای مبارزه علیه رژیم بود.

وی ادامه داد: ایران قدردان امام بزرگوار خود و با حمایت و پشتیبانی از رهبری مسیر خود را با صلابت و قوت برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی ادامه می‌دهند.

خطیب جمعه ایلام گفت: برجام بهانه بود هدف آمریکا انزوای ایران است. بیکاری و گرانی، تورم و تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولید، رکود کسب و کار و مشکلات اصلی و دغدغه مردم است.

وی در ادامه به اتفاق دردناک در یکی مدارس تهران اشاره کرد و گفت: تعرض به دانش آموزان در یکی از مدارس تهران حاصل ترویج فرهنگ غرب است که مروجان فرهنگ مبتذل در فضای مجازی جامعه ایران اسلامی القاء می‌کنند.

خطیب جمعه ایلام در پایان عنوان کرد: اکرام ایتام و اطعام نیازمندان از سوی خیرین و مومنان روزه دار در این ماه پر برکت فراموش نشود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات