۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۶۶۸۴۹
آیت الله اعرافی:

دشمنان می خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند | فریاد مرگ بر آمریکا هرگز خاموش شدنی نیست

امام جمعه قم با اشاره به جنگ تمام عیار دشمنان علیه انقلاب گفت: تلاش دشمنان این است که مذاکرات را فرسایشی کنند و قدم به قدم جلو بیایند یعنی می خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز درخطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که سعادت و شقاوت انسان در گرو تأثیر معاشرت اطرافیان است، گفت: فضای خانه با اخلاق و رفتار زن و مرد سامان می یابد که اگر سالم باشد سبب شکل گیری و تربیت نسلی سالم و پاک می شود.

وی افزود: انتخاب درست و غلط همسر در زندگی خود انسان تأثیرگذار است و در زندگی نسل آینده و جامعه نیز مؤثر خواهد بود، اسلام در انتخاب همسر فرهنگ خاصی را تعلیم می کند که خانواده ها باید توجه داشته باشند، از مجموعه روایات استفاده می شود که ازدواج باید آسان و راحت بوده و دور از تجملات شکل گیرد، همچنین خانواده باید بر اساس مبانی و پایه های دینی و ایمانی شکل گیرد.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم با بیان این که ماه رمضان قلب سال بوده و قلب رمضان شب های قدر است، گفت: آنچه که در این ایام و لیالی سپری می شود پله هایی برای رسیدن انسان به قله های بلند است، شب قدر ابتدای سال عارفان الهی و سالکان کوی دوست است.

وی ادامه داد: شب های قدر را باید با قلب هاب پاک درک کرد و دل ها را باید از کینه ها و آلودگی ها شست، باید تلاش کنیم تقوا را در شب های قدر به دست آوریم که نیاز به خودسازی و تأملات درونی دارد، کسب تقوا و غلبه بر شیطان درون به راحتی محقق نخواهد شد و انسان مصمم می خواهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت معراج رسول اکرم(ص) و همچنین ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهادت امیرمؤمنان علی(ع) را تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت 14 و 15 خرداد عنوان کرد: قم افتخار دارد که در دامن خود حوزه را شکل داد و در دامن حوزه عالمان و مراجع بزرگ پرورش پیدا کردند که امام مانند خورشیدی فروزان درخشید، این افتخار ایران و قم قهرمان است که مهد پرورش انسان های بزرگ شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مردم قم در 15 خرداد 42 افتخار بزرگ و جهانی را ثبت کردند که بر ارواح شهدای اسلام و 15 خرداد و روح بلند امام راحل درود می فرستیم.

وی با اشاره به آغاز هفته اکرام اضافه کرد: اکرام فلسفه ماه مبارک رمضان هم است، یک روی رمضان خدا، نیایش و قرآن است و روی دیگر سکه فقیران و نیازمندان هستند که باید به آن ها توجه کرد، کمیته امداد در کنار مؤسسات خیریه و مردم خیر خدمات خوبی انجام داده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به پیشگامی مردم قم در رسیدگی و کمک به نیازمندان گفت: از زیبایی های حضور خیرخواهانه مردم قم این است که قریب 90 میلیارد تومان توسط کمیته امداد برای چند ده هزار خانواده هزینه شده است، قم از استان های پیشگام در خدمت رسانی به نیازمندان است.

وی افزود: تأکید کمیته امداد باید بر خودکفایی و اشتغال مددجویان باشد، در سال گذشته 132 واحد برای مددجویان خرید مسکن انجام شده است؛ همچنین مددکاری اسلامی آغاز شده که جمعی از خواهران و برادران طلبه در بحث مددکاری با دید انسانی و الهی وارد کار خوبی شده اند، جمع بسیاری از مددجویان که زندگی آن ها دچار مشکل شده بود سال گذشته مجددا به زندگی مشترگ بازگشتند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که هفته اکرام فرصتی ویژه برای رسیدگی فقرا و نیازمند است، اظهار داشت: مردم عزیز در این اوضاع اقتصادی همچنان برنامه های خیرخواهانه را در دستور کار دارند که سبب برکت، انسجام اجتماعی و معالجه فقر و تبعیض های موجود در جامعه می شود البته اصل این است که نظام کار و اشتغال را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور و تلاش ویژه دشمنان برای ضربه به انقلاب ادامه داد: طرحی که امروز برای مهار ایران و انقلاب در دست انجام است طرحی جدیدی نیست که ترامپ آورده باشد بلکه راهبرد همیشگی و مدون آمریکایی ها است، امروز چند خط بسیار جدی دنبال می شود که مهم ترین آن جنگ تمام عیار اقتصادی است.

آیت الله اعرافی با بیان این که خطی که دشمن دنبال می کند در راستای کاهش ارز پول ملی، کاهش درآمدها، افزایش هزینه ها و گرانی اجناس و تعطیلی مشاغل و صنایع است، ابراز داشت: امروز به صراحت می گویند هدف از جنگ اقتصادی این است که زندگی مردم را سخت و تنگ کنیم تا مردم در برابر نظام خود بایستند.

وی عنوان کرد: خط دیگری که دشمن دنبال می کند تضعیف مؤلفه های قدرت و اقتدار نظام اسلامی است، رهبر انقلاب به خوبی این خط را ترسیم کردند، یکی از مسائل تضعیف اقتصاد، موضوع دیگر تضعیف و از بین بردن وحدت ملت و مسأله دیگر تضعیف اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تلاش دشمن این است که نفوذ منطقه ای ایران را کمرنگ کنند، انقلاب اسلامی نفوذ بین المللی و جهانی در افکار مردم دارد و همین موضوع دشمن را بسیار عصبانی کرده است، به همین دلیل همه ابزارها را به کار گرفتنه اند تا قدرت منطقه ای ایران و نفوذ فکری آن را کاهش دهند و از بین ببرند.

وی از دیگر اهداف جنگ تمام عیار دشمن را از بین بردن استقلال و توان و قدرت دفاعی کشور دانست و اضافه کرد: دشمنان به صورت جدی قدرت بازدارنده دفاعی ایران را هدف گیری کرده اند، امروز به خوبی معلوم است که قصه برجام تنها انرژی هسته ای را هدف نگرفته بود بلکه ارکان، عناصر و مؤلفه های قدرت در بخش نظامی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نیز مورد هدف بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان این که ملت باید بداند که در وسط یک میدان و کارزار بزرگ قرار دارد، گفت: تلاش دشمنان این است که مذاکرات را فرسایشی کنند و قدم به قدم جلو بیایند و گلوی ما را بفشارند، می خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند.

وی افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرکه ای بزرگ قرار داریم، باید در سایه رهبری و ولایت فقیه وحدت و انسجام را افزایش دهیم و فکر نکنیم با تسلیم شدن در برابر دشمن و فاصله گرفتن از ارزش ها زندگی آرام می شود که اینگونه نیست.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ملت ایران با رشادت و شجاعت دین و دنیای خود را حفظ کرده است، اظهار داشت: آینده و دین و دنیای ما در گرو انسجام و استواری بر پایه ارزش های الهی و پیروی از راه بزرگ امام و اندیشه بزرگ ولایت و رهبری است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید در صدر برنامه های باشد، امروز شاهد گرانی ها و تعطیلات مشاغل و مشکلاتی هستیم  که بیگانگان آن را دنبال می کنند، باید با دقت مواظبت کنیم که در دام آن ها قرار نگیریم، با اهتمام بیشتر مسؤولان می توان بسیاری از گره ها را باز کرد، مقدار موجود موجود از برنامه ریزی و اهتمام کافی نیست و نیازمند عزم قوی تری هستیم، ملت هم مسؤولیت هایی دارد اما وظیفه مسؤولان بسیار سنگین است.

امام جمعه قم با تأکید بر انجام مذاکرات هوشمندانه و شجاعانه ابراز داشت: از این به بعد باید با هوشمندی و دقت بیشتر حرکت کنیم و در مذاکرات ضعف نشان ندهیم بلکه باید اقتدار خود را با ایستادگی محکم به رخ جهان بکشیم و بدانیم به دلیل شجاعت، استواری و ایستادگی ضرر نمی کنیم.

وی عنوان کرد: به فضل الهی ملت ایران با رهبری شجاع و حکیم بر همه توطئه ها غالب خواهد شد، باور به پیشتازی های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بسیار مهم است، فریاد شجاعانه در برابر ظالمان نباید خاموش شود چرا که آن ها دل خوش کرده اند که مرگ بر آمریکا کم شود، مرگ بر آمریکا مرگ بر دولتمردان وظالمان عالم است نه ملت ها اما ملت ما در روز قدس نشان خواهد که شجاع و قاطع با پیروی از رهبری استوار ایستاده است و فریاد مرگ بر آمریکا هرگز خاموش شدنی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نوچه های آمریکا نیز عددی نیستند و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد، ملت ما بار دیگر در روز قدس نشان می دهد که با وجود همه مشکلات پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و در کنار مسلمانان هستند و در برابر رژیم غاصب صهیونیستی فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان نظام در کنار تبیین شرایط ادامه مذاکرات نکته بسیار مهم را برجسته کردند که در مذاکرات باید از وضع انفعال خارج شده و فعال شویم تا نقض حقوق بشر و تجاوز به بشریت را از سوی آمریکا و نوچه های آن را فهرست کرده و گریبان آنان را بگیریم، آمریکا هزاران مورد نقض حقوق بشر و نقض قوانین را داشته و 100 جنگ را راه اندازی کرده است، از موضع مطالبه گرانه باید جبهه بزرگی در جهان ایجاد شود و جبهه مقاومت هم پشتوانه آن نخواهد بود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات