۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۸۴۶
امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

ضرورت معرفی بعد فلسفی امام خمینی

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه امام راحل را نشناختیم و باید ایشان را بهتر بشناسیم، گفت: امام خمینی(ره) را باید در بعد فلسفی معرفی کنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان گفت: اگر جایگاه علما زیر سوال برود و رابطه مردم با قشر روحانیت قطه شوم انقلاب ضربه می خورد.

وی افزود: با تخریب روحانیت و علما، اعتماد مردم به این قشر از بین می رود که باز از این طریق ضربات جبران ناپذیری به نظام مقدس و انقلاب اسلامی وارد خواهد شد، فضل عالم بر عابد، مثل فضیلت ماه بر سایر ستارگان در شب چهاردهم است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: عالمان وارث انبیا هستند پس بدانیم تضعیف جایگاه علما تضعیف انقلاب است.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: برخی برای تضعیف جایگاه روحانیت و علما، افدامات ناشایستی را در فضای مجازی انجام می دهند و به دشمن در رسیدن به هدف شوم اش که همان جدایی بین مردم و علما است کمک می کنند، اما همه باید بدانیم که تضعیف علما حرام است.

وی همچنین بیان داشت: تضعیف یک مرجع به نفع مرجع دیگری نیز حرام است، اینا همه از اهداف شوم دشمن است، اما بدانیم مرجعی که از سوی حوزه علمیه قم تایید شده را نباید تضعیف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: به فرموده رهبری، هر اشکالی هست در داخل خودمان است، ما زمینه را فراهم می کنیم دشمن نیز استفاده می کند؛ باید به یکدیگر رحم کنیم و در سختی ها بیشتر به همدیگر عواطف نشان دهیم.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه با وحدت و یکپارچگی می توان دنیایی را تغییر داد، افزود: دستگاه نظارتی که نظارت خود را بر قیمت اجناس تعطیل کرده و قیمت ها روز به روز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: نباید برخی ها تنها به فکر جیب خودشان باشند بلکه باید به فکر جامعه بود، به یکدیگر اهانت نکنیم، تخریب و سیاه نمایی نکنیم، مایوس کردن مردم از انقلاب بزرگترین معصیت است، البته مشکلات جامعه باید بیان شود اما نباید مردم از نظام و انقلاب نومید شوند.

امام جمعه بندرعباس گفت: سه میلبون کارگر افغانی در کشور ایران کار می کند اما خودمان از نبود اشتغال حرف می زنیم، پس کار در کشور فراوان است اما تنها میزنشینی راکار می دانیم.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: انتقاد باید منصفانه باشد نه از روی بی انصافی و اغراض سیاسی و شخصی. اگر در درون مشکل نداشته باشیم نه ترامپ ونه غیر ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: در شرایط کنونی که گرانی حاکم است باید قناعت پیشه کنیم و دستگاه های نظارتی نیز بر قیمت اجناس نظارت کامل و دقیق داشته باشد، چرا برخی اجناس تولید داخل به یکباره گران می شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به 14 خرداد گفت: امام راحل را نشناختیم، ایشان را بهتر بشناسیم، امام(ره) را باید در بعد فلسفی معرفی کنیم، امام خمینی(ره) یکی از فلاسفه بزرگ عصر ما بودند و فلاسفه امروز از شاگردان امام راحل و علامه طبابایی هستند.

آیت الله نعیم آبادی تاکید داشت: امام فیلسوفی عظیم، عالمی وارسته، ادیب و سیاستمدار بزرگ بودند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین هدیه امام راحل، حاکمیت ولایت فقیه بود افزود: شناخت نعمت ولایت فقیه ضروری است چراکه ولایت فقیه به معنای یعی قدرت در دست عالم و عادل است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به مراسم لیالی قدر گفت: مراسم احیا شبهای رمضان مثل سایر مکانها در مصلی قدس بندرعباس برگزار خواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی در پایان تاکیدداشت: روز قدس باید باشکوهتر از سالهای قبل برگزار شود و با صدایی رساتر از قبل و با مشت های گره شده و محکم تر از گذشته، فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر دهیم./851/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات