۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۷۴۷

طنز | روزه خواری با نان اضافه

آدمیزاد بهتر است به مرگ ارگانیک و طبیعی بمیرد تا در سوانح مصنوعی مثل، غرق شدن کشتی، سقوط هواپیما، حریق قطار و خفت بارتر از همه تصادف با پراید تکه پاره بشود.
روزه خواری روزه خواری

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه طنزنویسان حوزوی

چرا باید روزه را تناول کرد؟

در دنیا هزاران رده و گونه و دسته جانوری داریم که بر اساس نوع تغذیه شان تقسیم بندی شده اند. مثلا؛ گیاه خواران، گوشت خواران و پاچه خواران. ما هم از تیره روزه خواران هستیم. اصلا شرم که هیچ، حیا هم نمی کنیم از خورد و خوراک مان. یک گونه جانوری هستیم در حد رانت خواران و خون خواران و شاید هم مال مردم خواران؟؟

اگرچه گفتیم روزه خواریم، اما دلیل نمی شود به ماه رمضان و آدابش بی توجه باشیم. سحری خوردنمان به جا، افطار کردنمان هم جا به جاست. یعنی اگر چند مسلمان در یک شب دعوتمان کنند به افطار، جوری برنامه ریزی می کنیم، همه را پوشش بدهیم، دلخوری پیش نیاید. 11ماه سال را می خوریم و می آشامیم، 1ماه را به خاطر رضایت خدا می آشامیم و می خوریم.

برای روزه خواری مان دلایل متقنی داریم. انصافا اگر ممکن بود حتی آن 11ماه بقیه سال را هم روزه خواری می کردیم، مثلا؛

اول: اگر ما روزه مان را نخوریم، دیگران روزه مان را می خوردند. کلا روزگار بخور بخوری است. نخوری می خورند.

دوم: کل سال را در سرما و گرما، بی وقفه، با سختی و مرارت فراوان،پس از تلف کردن بخش عمده عمرمان، ذخایر بدن را غنی سازی کرده ایم. حتی تا به حال چندین بار بازرسان آژانس اتمی از روند غنی سازیمان تقاضای بازدید داشته اند. بعد بیاییم در عرض یک ماه، همه فعالیت های غنی سازی را تعلیق کنیم. هرچه ذخیره کرده ایم، بدهیم برود. مگر صنعت هسته ای کشور است که به این راحتی بی خیالش بشویم؟؟

سوم: سلول های بدن شبانه روزی مشغول سوخت و ساز هستند. حالا اگر یک ماه ولشان کنیم بروند مرخصی، تنبل می شوند. کار نمی کنند، وقتی باد پشتشان می خورد. خصوصا آن سلول های معده که اصولا باد خیزشان ملس است.

چهارم: علم پزشکی نوین که خودمان پایه گذارش هستیم و مباحثش این قدر پیچیده است که خودمان هم نفهمیدیم چی به چی است، ثابت کرده؛ روزه باعث چاقی می شود. این را در پیج مان هم به اطلاع عموم رساندیم لایک خورش زیاد بود. عده ای از سر حسادت نظریه مان را رد می کنند، می گویند شکمی نظریه صادر کرده ایم.

پنجم: آدمیزاد بهتر است به مرگ ارگانیک و طبیعی بمیرد تا در سوانح مصنوعی مثل، غرق شدن کشتی، سقوط هواپیما، حریق قطار و خفت بارتر از همه تصادف با پراید تکه پاره بشود. اما روزه از طبیعی ترین نوع مرگ است یعنی سکته، جلوگیری می کند. ما می ترسیم حسرت به دل مرگ ارگانیک بمانیم. دوست داریم سکته مان هم میکسی باشد از همه اعضا و جوارح؛ قلبی،مغزی، ریوی، کلیوی و حتی آپاندیسی.

ششم: روزه برای پوست انسان ضررهای شخصیتی انکار ناپذیری دارد. فقط چند روز، روزه داری باعث می شود پوست تبدیل بشود به آیینه نامادری سفید برفی، آن هم فول اچ دی. یک دانه جوش غرور جوانی و بلوغ باقی نمی گذارد. اصلا نشان بلوغ جوش هایی است که در ابعاد یک کف دست در یک کف دست بر پهنه ی بینی می روید. در سطح اجتماع بدون جوش، آدم بالغ و دارای غرور محسوب نمی شویم.

هفتم: مهمترین دلیل برای روزه خواری بستن راه شیطان و دوری از افکار پلید و پلشت است. اگر روزه بگیریم تمام روز، شیطان زیر پایمان می نشیند، وسوسه می کند، روزه مان را تناول کنیم. بنا بر این اصلا روزه نمی گیریم که ریخت نحس شیطان را زیر پایمان نبینیم.

با توجه به این دلایل بسیار متقن و قوی، روزه را می خوریم با افطار اضافه./۸۴۱/ز۵۰۴/س

س. رستمی

ارسال نظرات