۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۶۷۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

درس صبر و شکیبایی را از مکتب امام حسن مجتبی فراگیریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به صبر و شکیبایی امام حسن مجتبی(ع) در برابر رفتار ناپسند مرد شامی اشاره و تاکید کرد: باید درس صبر و شکیبایی را از مکتب امام حسن مجتبی(ع) فراگیریم.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فضائل اخلاقی دومین امام شیعیان اظهارداشت: هرچقدر که نویسندگان، محققان و پژوهشگران در وصف فضائل اخلاقی و معنوی این امام همام اقداماتی انجام دهند باز حق مطلب ادا نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: امامان معصوم(ع) همچون اقیانوس بیکران و بسیار گسترده و بی نظیر هستند؛ همچنانکه امام حسن مجتبی(ع) دارای فضائل و مناقب فراوانی است که بسیاری از این فضائل و مناقب را در کتابها خوانده و یا شنیده اید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح بخشی از فضائل و مناقب امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و تصریح کرد: یکی از فضائل آن حضرت، محبت رسول اکرم(ص) به وی بود، حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) را همانند امام حسین(ع) بسیار دوست می داشتند.

حجت الاسلام انصاری راد، عبادت و بندگی خداوند متعال را از دیگر فضائل امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد و ابرازداشت: آن حضرت به هنگام وضو، از خوف حضرت حق، بدنش می لرزید و چهره اش زرد می شد که بیانگر شناخت دقیق و ارتباط تنگاتنگ آن حضرت با پروردگار است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به فرهنگ اهل بیت(ع) بیان کرد: همه ما باید از این فضائل اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) درس بگیریم و در عبادات خود تجدیدنظر کنیم تا اعمالمان مورد قبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، علم و دانش امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر فضائل وی یاد و تصریح کرد: آن حضرت در دوران زندگی خود با برخورد اری از علم و دانش الهی، دشوارترین و پیچیده ترین مسائل را در زمینه های قرآنی، دینی و اعتقادی پاسخگو بود.

حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت: شجاعت و شهامت امام حسن مجتبی(ع) در جنگ جمل زبانزد بود، در دیگر جنگ ها نیز در کنار پدر بزرگوارش، شجاعانه می جنگید و از اسلام و قرآن دفاع می کرد، آن حضرت با تمام توان خود در برابر دشمن ایستادگی می کرد، باید از این فضلیت اخلاقی وی نیز درس گرفت.

وی، اخلاق نیکو را یکی دیگر از فضائل اخلاقی دومین امام شیعیان عنوان کرد و گفت: البته تمامی ائمه معصومین(ع) دارای اخلاق نیک و معاشرت زیبا با مردم بودند و امام حسن مجتبی(ع) نیز این گونه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به صبر و شکیبایی امام حسن مجتبی(ع) در برابر رفتار ناپسند مرد شامی اشاره و تاکیدکرد: باید درس صبر و شکیبایی را از مکتب امام حسن مجتبی(ع) فراگیریم.

حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت: بذل و بخشش از مهمترین ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) است تا جایی که به کریم اهل بیت(ع) لقب گرفت، از این ویژگی امام حسن(ع) می توان درس انفاق، بخشش و بذل بی منت مال به نیازمندان را بیاموزیم.

وی با تاکید بر شناخت عمیق از زندگانی ائمه اطهار(ع) بر اساس مستندات تاریخی بیان کرد: در جامعه کنونی باید عبادت خالصانه، انفاق، یتیم نوازی، و ... را تسری بخشیم و با عمل به آموزه های اهل بیت(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) جامعه ای پویا و با نشاط تشکیل دهیم./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات