۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۵۷۲
رییس کل دادگستری هرمزگان:

آزادی زندانیان یکی از اهداف انفاق باشد

رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اینکه آزادی زندانیان باید یکی از اهداف انفاق باشد، گفت: ستاد دیه در کشور فرصتی را برای استفاده خیران و آزادی زندانیان فراهم کرده است.
حجت الاسلام اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جمع خیران هرمزگانی گفت: در متن دعاهای بعد از فرائض، توجه به دیگران کاملا مشهود است، نیازمندان شامل اقشار مختلف اعم از بیماران، مقروض، زندانیان و ... هستند که نیازمند توجه هستند.

وی افزود: فلسفه دستگیری و توجه به دیگران پرورش روح آدمی و سعود به سمت الی الله است که انفاق در راه خدا یکی از راه های تقرب به پروردگار است.

حجت الاسلام اکبری بیان کرد: انفاق برای فرد انفاق کننده فواید زیادی دارد، خداوند بهشت را به افراد انفاق کننده ارزانی می دارد، همچنین آنچه که خیران در راه خدا به نیازمندان انفاق می کنند خداوند جایگزین آن را به خیران می دهد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در ادامه، محو گناهان، زدودن ترس از زندگی و نزول رحمت الهی، بارور شدن صدقات، زیاد شدن عمر، و ...  از دیگر برکات و آثار انفاق برشمرد.

حجت الاسلام اکبری گفت: صدقه و انفاق، بلا و قضای حتمی را به تاخیر می اندازد و طبق روایات، با دادن صدقه هفتاد بلا از افراد دور می کند.

وی ابرازداشت: ستاد دیه در کشور فرصتی را برای استفاده خیران فراهم کرده تا با انفاق، زندانیان را از بند زندان رهایی بخشند، بنابراین یکی از اهداف انفاق باید آزادی زندانیان باشد، برخی از زندانیان به صورت غیرعمدی گرفتار بند زندان شده اند که می بایست با مشارکت چشمگیر مردم و خیران آنان را از زندان رهایی بخشید.

رییس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: زندانیان شیاد نیستند بلکه باید به آنان کمک کرد تا به آغوش گرم خانواده برگردد،  می بایست از فرصت جشن گلریزان برای انفاق و رهایی بخشیدن زندانیان بی تقصیر گرفتار و نشاندن لبخند بر لبان خانواده های چشم انتظار استفاده کرد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات