۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۶۵۵۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی:

تعامل و رفاقت ظاهری توطئه دشمن برای نابودی انقلاب است | حوزه از مسائل روز غافل نباشد

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر ضرورت هوشیاری حوزه در برابر دسیسه های دشمن، تعامل و رفاقت ظاهری را توطئه دشمنان برای نابودی انقلاب دانست.
حجت ‌الاسلام عبدالله حاج صادقی حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی | گردهمایی حوزه و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گردهمایی "حوزه و انقلاب اسلامی" که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های حوزه در ماندگاری انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و رسالت‌های روحانیت دفاع از دین هنگام احساس خطر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: این همان رسالت اهل‌بیت(ع) است و ما هم یاد گرفته‌ایم که در مواقع خطر تقیه را کنار گذاشته و تا پای جان از دین دفاع کنیم.

وی با بیان این‌که یکی از الزامات دفاع از دین خدا شناخت آسیب، ویروس و خطر است، گفت: عملیات فریب‌دهنده، فرعی و فتنه‌های بزرگ دشمن نباید حوزه را از اصل موضوع غافل کند، بر این اساس اشراف اطلاعاتی روحانیت بر واقعیات خارجی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی در صراط مستقیم ماندن را از حضور اولیه در آن سخت‌تر توصیف کرد و هشدار داد: باید فتنه‌ها و برنامه‌های دشمن در دهه 90 را تشخیص داد و راه ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر آن را فهمید، این راه یکی استقامت فکری و دیگر استقامت عملی است که کشور نیازمند آن است.

وی با اشاره به سابقه برنامه ریزی توطئه های گوناگون و دشمنی استکبار علیه انقلاب بیان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی به روش‌های مختلف از جنگ نظامی گرفته تا ترور و ایجاد فتنه‌های مختلف در کشور سعی در نابود کردن این انقلاب داشته است، اما همیشه با شکست مواجه شده است، بنابراین در دهه جدید راهبرد و توطئه جدیدی را برای خود برگزیده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره راهبرد دشمن در مقابله با نظام اسلامی گفت: سعی و تلاش امروز دشمن این است که توسط خود انقلاب به آن ضربه زده و در نهایت از بین ببرد و این تعامل و سازش با دشمن است که می‌تواند نیروهای انقلابی را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد.

وی ادامه داد: در استراتژی آنها برای از بین بردن انقلاب اسلامی یک راه وجود دارد و آن تعامل و رفاقت ظاهری با انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب از این قضیه تعبیر به نفوذ کردند و این قضیه در صدر اسلام هم مصادیق فراوان دارد، بارزترین مصداق آن جنگ صفین است که دشمن توانست با توطئه یاران حضرت علی(ع) را در مقابل ایشان قرار دهد و پیروز جنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی مطرح کرد: 160 موسسه علمی و پژوهشی و دانشگاهی در آمریکا با بررسی راه‌های مقابله با ایران دریافتند که تنها راه تضعیف و از بین بردن انقلاب اسلامی راه تعامل است.

وی با بیان این‌که تجربه 40 سال گذشته انقلاب اسلامی نشان داد، هرجا پیروزی‌هایی نصیب دشمن شد، حاصل همین تعامل‌ها بوده است، گفت: از قضیه قائم مقام رهبری گرفته تا برجام در دهه اخیر از طریق تعامل با دشمن حاصل شده است، ایرانی که شعار آن نفرت از آمریکا است، با آنها سر یک میز نشسته و به ظاهر گفت‌وگویی دوستانه انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: حوزه علمیه می‌تواند با استناد به آیات قرآن و سیره اهل بیت در دفاع از ارزشها و ماندگاری انقلاب رسالت دینی خود را انجام دهد و مانع محافظه کار شدن و کم‌رنگ شدن غیرت دینی افراد انقلابی شود.

وی در پایان افزود: در این وضعیتی که برخی آقایان مذاکره کردند و باخته‌اند، اکنون به جای خجالت زدگی باز هم طلبکار هستند، این‌جا نباید تقیه کرد، بلکه باید فریاد کشید./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات