۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۶۶۵۲۳
حجت الاسلام رجالی:

عبادت و ذکر مهارت معنوی برای کسب و تقویت آرامش است

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: عبادت و ذکر به عنوان یک مهارت معنوی برای کسب و تقویت آرامش است؛ بسیاری از اولیای الهی این آرامش را درک کرده‌اند‌.
حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بعد از نماز ظهر امروز در مسجد جامع امام سجاد(ع) در ادامه بحث راه‌های رسیدن به آرامش، گفت: هر چه زمان می‌گذرد و وسایل رفاهی پیشرفته‌تر می‌شود نیاز انسان نیز به آرامش بیشتر می‌شود.

وی افزود: لزوماً این طور نیست که هر چه رفاه بیشتر شود آرامش نیز افزایش یابد، گاهی بالعکس عمل می‌کند و برخی وسایل رفاهی عاملی برای کم کردن و یا از بین بردن آرامش فرد و خانواده می شود.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ابراز داشت: برخی افراد برای رسیدن به آرامش به مشاور و برخی دیگر به دخانیات، مسکرات، قرص‌های مسکن و گیاهی مراجعه می‌کنند، در این میان قرآن کریم سفارشاتی برای فراهم شدن آرامش انسان‌ها بیان می‌کند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم مواردی مانند مشروبات الکی و مسکرات را از موانع پیش روی انسان، برای رسیدن به آرامش معرفی می‌کند زیرا برای بدن مضر است اما در مواردی که جنبه درمانی و مسکّن دارند را نفی نمی‌کند زیرا مصرف آنها برای بیمار ضرورت دارد.

حجت الاسلام رجالی بیان داشت: آموزه‌‌های دینی همگی از جنس آرامش و گناهان و اعمال مجرمانه از جنس اضطراب هستنند. عبادت و ذکر به عنوان یک مهارت معنوی برای کسب و تقویت آرامش است؛ بسیاری از اولیای الهی این آرامش را درک کرده‌اند‌.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بیان داشت: قطعاً خدا در میان خانه و خانواده‌ای که اهل ذکر، دعا، قرآن، نماز و مناجات است، همواره حضور دارد و شیطان جایگاهی ندارد. اختلاف، اضطراب، مشکلات روانی، رفتارهای مجرمانه در این خانواده خیلی کم و یا اصلا به دلیل مجالست اهل خانه با خدا وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در حیث قدسی به حضرت موسی(ع) می‌فرماید من همنشین کسی هستم که مرا یاد می‌کند، ذکر مرا می‌گوید و من در زندگی و تمام کارهای او نقش دارم. در سبک زندگی مومنانه که ادیان الهی برای انسان به ارمغان آورده‌اند انسان مدام در هر حال و وضعیتی مرتبط با خداست و از او جدا نیست./969/پ202/ب1

ارسال نظرات