۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۳۸۸
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی:

عمل به کلام امام علی صراط نجات امت اسلامی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کلام امام علی(ع) نور مطلق بوده و بعد از کلام خداوند و رسول خدا(ص) بالاترین کلام در عالم کلام امام علی(ع) است، گفت: صراط نجات امت اسلامی توجه به کلام امام علی(ع) و عمل بر مبنای آن است.
میر شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) ماه رمضان را ماه دعا و نیایش عنوان کرد، گفت: خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرماید «بخوانید مرا تا اجابت کنم شما» که این آیات نشان می‌دهد هیچ دعایی نیست مگر اینکه به استجابت می‌رسد.

وی افزود: دلیل اینکه برخی از دعاها به مرحله استجابت نمی‌رسد این است که استجابت آن دعا ممکن است زمینه گناه و دور شدن فرد را از مسیر بندگی خدا موجب شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دعای کسی که با اعضای خانواده و اهل‌بیت خود قطع رحم کرده باشد نیز به مرحله استجابت نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی ادامه داد: دعا بهترین حالت در برابر پروردگار و نشانه خضوع و خشوع بندگان است و دعا تنها عبادتی است که در آن غرور و ریا وجود ندارد.

وی رمضان را ماه دعا عنوان کرد و گفت: دعا رمز و پاسخ ارتباطی خداوند با بندگان است و باید توجه داشت که دعا کلید همه خوبی‌ها است و انسان در قالب دعا می‌تواند تمامی خوبی‌ها عالم را برای خود به ارمغان آورد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تأکید بر اینکه رمضان ماه امیرالمؤمنین است، تصریح کرد: خداوند شهادت امام علی(ع) را در این ماه قرار داد تا بندگان متوجه جایگاه و مقام عظیم ایشان شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی خاطرنشان کرد: پس از کلام خداوند و حضرت رسول(ص) بالاترین کلام درروی زمین کلام امیرالمؤمنین است و حرکت در مسیر کلام امیرالمؤمنین (ع) همان صراط مستقیم است که انسان با حرکت در آن به لقاءالله و قرب الی الله می‌رسد و به‌عبارت‌ دیگر صراط امیرالمؤمنین(ع) برای امت صراط نجات است.

وی کلمات امام علی (ع) را نور مطلق دانست و گفت: امام علی (ع) نسبت به تمام حقایق جهان آگاه هستند؛ بنابراین تبعیت از کلمات امام علی (ع) انسان را به عالی‌ترین مقامات می‌رساند، زیرا امام علی (ع) برترین انسان‌شناس عالم بوده و نیازهای آدمی را به بهترین وجه با کلام خودپاسخ می‌دهند به همین دلیل شایسته نیست که در جامعه اسلامی کلام امام علی (ع) یعنی نهج‌البلاغه در میان مردم مهجور باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی با بیان اینکه خداوند به هر فردی توفیق توبه بدهد، او را از رحمتش محروم نمی‌کند، یادآور شد: خداوند به فردی که اجازه استغفار بدهد آن فرد را بی‌بهره از مغفرت نمی‌گذارد و قطعاً او را مورد مغفرت و آمرزش قرار می‌دهد و دعا بهترین وسیله برای طلب آمرزش از خداوند است./968/پ202/ب1

ارسال نظرات