۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۶۲۷۷
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۱۱)؛

بررسی ارتباط فراماسونری و صهیونیسم

سازمان فراماسونری، همواره یار سرمایه‌دارن و خاندان‎های زرسالار مسیحی- یهودی و صهیونیسم بین‌الملل بوده و در مسیر منافع مادی آنها گام برداشته است.
فرامانسونری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

کلیسای«رُزلین شاپل»

کلیسای «رزلین شاپل»، نزدیک ادینبورگ در اسکاتلند، نماد عقاید الحادی و بدعت¬گذارانه شهسواران معبد شناخته میشود. جانشینان آنها یعنی «ماسونها» و «روزیکراسین‌ها» هنگام ساخت این بنا از نمادهایی که نشان¬دهنده فلسفه الحادی آنان بود، بهره بردند.

در نشریه ماسونی «معمارسنان» ترکیه، درباره منشأ ماسونی و اجزای الحادی این کلیسا این¬گونه آمده است: کلیسای «رزلین شاپل» را «سِر ویلیام سنت کلر» بین سال های 1446- 1448 م. ساخت. وی یکی از برجسته‌ترین اشرافزادگان دوران خود در اسکاتلند و حتّی در اروپا بود. معمار اصلی این بنا، استاد اعظم شهسواران معبد «سر ویلیام سنت کلر» بود که معماران دورهگَرد و سنگ¬تراشان سراسر اروپا را جمع کرد و در نزدیک دهکده رزلین، خانه‌های جدیدی ساخت و لژی را در آن افتتاح کرد. این کلیسا به خوبی فضای معبد «هیرود» را به خود گرفته و هر قسمت از آن با نمادهای ماسونی تزئین شده است.

در کلیسا، نمادها و نقش برجسته¬های روی دیوارها و طاق‌نماها که سر «حیرام» و قاتل او را نشان میدهند، دیده میشود. همچنین مراسم عضویت فرد جدید و پرگارها نیز به خوبی دیده میشود. کلیسا با توجّه به سبک الحادی واضحی برگرفته از مصری، عبری، گوتیک، نرماندی، سلتیک، اسکاندیناوی و اجزای معماری شهسواران معبد و ماسونی ساخته شده است. یک کشیش مسیحی در اعتراض به این کلیسا گفته است: از آن جا که کلیسا آکنده از بُت است، هیچ جای مناسبی برای انجام مراسم عبادی وجود ندارد.

لُژ‌های فراماسونری در رژیم پهلوی

فراماسونری، از دو کلمه free-mason  ساخته شده که به معنای بنّایان آزاد است. البته این سازمان از حدود سال 1717م در جایگاه یک سازمان سیاسی- اقتصادی جدّی، به یکی از اجزای جدانشدنی جهان پیشرفته امروزی تبدیل شده و همواره یار سرمایه¬دارن و خاندانهای زرسالار مسیحی- یهودی و صهیونیسم بین‌الملل بوده و در مسیر منافع مادی آنها گام برداشته است.

جریان فراماسونری، زائیده استعمار انگلستان است و فراماسونرها در کشورهای اسکاتلند، هلند و فرانسه، لژهای وسیعی ساختند که با «گراند لُژ لندن» بسیار ارتباط داشت. همچنین فراماسونری در کشورهای مهم اسلامی ایران، مصر، هند و ترکیه نیز از حدود قرن نوزدهم میلادی، نفوذ بسیار جدّی داشته است.

این سازمان با ترویج مباحثی چون اومانیسم، سکولاریسم و دئیسم، به انحراف جوامع بشری پرداخت نظر بسیاری از محققان، با نفوذ این تفکرات در نظام آموزشی بسیاری از کشورها مرام ماسونی بدون کمترین هزینه‌ای برای این سازمان، در سراسر جهان با پول مردم آن کشورها گسترش می‌یابد، بنابراین، بسیاری از دانشمندان دلسوز ایران به دنبال تحقق جنبش نرم¬افزاری و تولید علم و آزاد شدن از بندِ ماده‌گرایی و سکولاریسم در نظام آموزشی هستند.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما نیز لُژهای فراوانی وجود داشت که معروف‌ترین آنها لژ همایون و لُژ مولوی بود و این لژهای بیگانه‌پرست به طور جدّی در برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاسی، آموزشی کشور ما نیز فعّال بودند؛ به طوری که شخص محمدرضا پهلوی مقام «استاد اعظم» لُژ همایونی را داشت! همچنین، در سال 1351 ش هشت نفر از اعضای هیأت وزیران و خود هویدا، نخست‌وزیر ایران و 24 نفر از اعضای مجلس سنا عضو لُژ بزرگ ایران بودند! 

همچنین در اسناد ساواک آمده است که بیشتر اعضای هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز که از اولین نهادهای آموزشی جدید در ایران بودند، از اعضای مؤثر سازمان فراماسونری بودند!

مجامع فراماسونری، بیتالمقدس (اورشلیم) را مَهد انسانیت می‌دانند! و از نظر آنان اسرائیل، نمونه کامل جامعه دارای تساهل و تسامح دینی- اجتماعی و الگوی مناسبی از نمونه لیبرالیسم و دموکراسی غربی در شرق است!  فراماسونرها خداوند را چیزی جز انرژی نمیدانند! و در مطالب آموزشی درجه بیستونهم فراموسونری چنین آمده است: خداوندی که همه چیز را به وجود آورده و کائنات را احاطه کرده، محققا همان انرژی است! آنان بر این باورند که شما به میل و ارادهتان، روح و هوشتان یا بر اساس درک و ایمانتان میتوانید خدا را با نام‌های طبیعت، قَدَر، قدرت و یا قانون بخوانید!

در بخش مهمي از كارنامه مانكجي در ايران، به تأسيس فراماسونري پرداخته شده و تاکنون از نقش مانكجي در اين ماجرا غفلت شده است و تمامي محققان، اولين نهاد فراماسونري ايران را كه به «فراموشخانه» معروف است، با نام «ميرزا ملكمخان ارمنی» مي‏شناسند. درباره نقش‏ ملكمخان در فعاليت فراموشخانه ترديدی نيست، ولي مسئله اندکی پيچيده‏تر است و در واقع، مانكجي نقش اصلي را در تأسيس فراموشخانه داشت و ملكمخان دستيار او بود.

جریان فراموسونری، بسیار پیچیده و مرموز است و با کابالیسم و شیطان‌گرایی ارتباط تنگاتنگی دارد و ضروریست به طور مستقل درباره آن پژوهش شود.

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند/۹۹۸/ن۶۰۴/ش

 

ارسال نظرات