۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۶۶۲۵۷
امام‌جمعه قزوین:

نماز جمعه محور الفت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین نماز جمعه را محور الفت اسلامی دانست، گفت: نماز جمعه نباید رنگ رفتارهای جناحی بگیرد.
حجت الاسلام عابدینی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه و اهمیت وحدت امت واحده اسلام پرداخت و اظهار داشت: باید توجه داشت که هرگونه دعوت و تبلیغ از سوی دین به تحکیم پایه‌های وحدت منتج می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دعوت و حمایت از دین با ایجاد تفرقه تفاوت زیادی دارد، ابراز داشت: مبانی شرع مقدس اسلام به ما می‌آموزد که نمی‌شود ما ملت‌ها را دعوت به دین کرده و از کیان دین حمایت کنیم درحالی‌که محصول آن چیزی غیر از وحدت باشد.

امام‌جمعه قزوین با تصریح بر این‌که دعوت به دین دعوت به وحدت است، گفت: در خلال آیات قرآن کریم برای دعوت به ساحت وحدت پایه‌ریزی اساسی صورت گرفته است تا جایی که خداوند متعال در آیه 101 سوره آل‌عمران فرموده است" وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَى عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللَّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ  وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ؛ و چگونه کفر می‌ورزید درحالی‌که آیات خدا بر شما خوانده می‌شود، و پیامبر او در میان شماست؟! و هر کس به خدا تمسک جوید، قطعاً به راه راست هدایت‌شده است."

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که در دو آیه 102 و 103 سوره آل‌عمران خداوند متعال پس از دعوت به تقوا امت خود را به حفظ حدود وحدت دعوت کرده است، عنوان داشت: دعوت به وحدت توحیدی اساس دعوت به حبل‌الله است، این در حالی است که اساس و قوام نماز جمعه به هویت دعوت به تقوا و دعوت به حبل‌الله استوار شده است؛ بر این اساس نماز جمعه برای انسجام بخشیدن به وحدت توحیدی پایه گذاری شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نماز جمعه اساسی‌ترین محور وحدت در امت واحده است، گفت: دعوت به وحدت به معنای دست کشیدن از ارزش‌ها و اصول و عقاید نیست، بلکه هویت دعوت به وحدت در کنار عمل به معارف اسلامی است؛ بر این اساس دعوت در کنار عمل با مبانی شریعت و امر به‌ معروف و نهی از منکر شکل خواهد گرفت.

امام‌ جمعه قزوین نماز جمعه را محور الفت اسلامی دانست، گفت: نماز جمعه نباید رنگ رفتارهای جناحی بگیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عابدینی در پایان به اهمیت حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: طلاب و فضلای حوزه علمیه در ارتباطات خود با مردم را به حمایت از کالای ایرانی تشویق کنند./837/ت302/ب1

ارسال نظرات