۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۶۶۲۱۱
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

روش‌های دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت

حجت الاسلام درگاهی جدایی مردم از روحانیت را خطری جدی توصیف کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم و خطرناک برای جامعه ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت است که دشمن هم با هدف جدا کردن مردم از صف انقلاب روی آن متمرکز شده است.
تبلیغ فیضیه

حجت الاسلام مسلم درگاهی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نوع نگاه مبلغان به مسائل اجتماعی اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های طلاب، امور تبلیغی و رسالت پیامبر است، چراکه هشدار، تنذیر و بشارت از ضرورت‌های هر جامعه‌ای است.

نوع نگاه طلاب به مسائل اجتماعی

عضو مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: بر این مبنا طلاب و مبلغان بایستی وظیفه خود را در رابطه با مسئولیت اجتماعی معین کنند، امور گسترده‌ای در مسائل اجتماعی مطرح می‌شود که از مهمترین این امور می‌توان به بحث «امر به معروف و نهی از منکر» اشاره کرد که طبیعتا این وظیفه بر دوش طلاب نهاده شده است.

وی با بیان این‌که در جامعه امروزی مسائل اجتماعی به عنوان یک اصل مطرح می‌شود، تصریح کرد: تکلیف انذار و تبشیر در جامعه بر عهده روحانیت است که می‌توان با استفاده از خطبه‌های حضرت امیر(ع) از موقعیت تبلیغی ماه مبارک رمضان به خوبی بهره کافی را برد.

حجت الاسلام درگاهی بر ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان بایستی بیشتر مباحث فرهنگی همچون حجاب، امر به معروف و دیگر مسائل اقتصادی را که جامعه امروز به آن نیازمند است و نقش اساسی در جامعه ایفا می‌کند، مطرح کنند.

ضرورت پرداختن به دغدغه‌های رهبر انقلاب

وی تأکید کرد: خط سیر طلاب و مبلغان باید در مسیر ولایت باشد و به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند تا مشکلاتی که ایشان تشخیص می‌دهند به خوبی برای مردم تفهیم شود.

استاد حوزه علمیه امروز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و راه‌حل آن بیان کرد: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب به عنوان مشکل اصلی جامعه تشخیص داده‌اند، مباحث اقتصادی است که برای حل آن راه‌کار اساسی اقتصاد مقاومتی و در ذیل آن حمایت از کالای داخلی را ارائه کرده‌اند.

وی افزود: این مسأله باید به عنوان یک فرهنگ عمومی بین مردم نهادینه شود تا نتیجه آن از طرفی فرهنگ حمایت از کارگر ایرانی و از سوی دیگر رونق بازار داخلی شود، این موضوع بایستی بر مبنای سیره حضرت اهل بیت(ع) جایگزین فرهنگ جاری شود، یعنی این فرهنگ به عنوان حمایت از کار خود مردم ترویج شود.

فرهنگ‌سازی در زمینه ولایت‌محوری

حجت الاسلام درگاهی فرهنگ سازی در زمینه ولایت‌محوری را وظیفه امروز مبلغان عنوان کرد و گفت: اگر طلاب و مبلغان زمینه‌ای ایجاد کنند تا ولایت‌محوری و سخنان رهبر معظم انقلاب به عنوان اصل قرار گیرد، نتیجه زیبایی به دنبال خواهد داشت و سبب فعال شدن مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی با بیان این‌که طلبه‌ها مانند زنبور عسل هستند و این شهدهای گُلی که از حوزه گرفته‌اند را باید بین جامعه پخش کنند، ابراز داشت: یکی از شهدهای مهم سخنان رهبر انقلاب است که لازم است به خوبی برای مردم تبیین شود.

جدایی مردم از روحانیت، خطری جدی از سوی دشمن

عضو مجمع نمایندگان طلاب جدایی مردم از روحانیت را خطری جدی توصیف و تأکید کرد: یکی از مشکلات مهم و خطرناک برای جامعه ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت است که دشمن هم با هدف جدا کردن مردم از صف انقلاب روی آن متمرکز شده است، یکی از نقش‌های اساسی علما در گذشته صحبت بدون واسطه با مردم و جامعه بود، اما امروز دشمنان با شیوع وسایل ارتباطی قصد ایجاد فاصله بین جامعه و حوزه را دارند.

وی درباره مقابله با توطئه ایجاد فاصله بین جامعه و حوزه بیان کرد: راه مقابله با این توطئه دشمن عمل طلاب و مبلغان به روش علمای گذشته است و بایستی مباشرتا با مردم در ارتباط باشند، چراکه هیچ تکنولوژی و وسیله‌ای نمی‌تواند جای این ارتباط مستقیم را پر کند، زیرا معاشرت با طلاب و مشاهده وضعیت زندگی آنها نقش بسزایی در گرایش مردم به سمت دین و روحانیت خواهد داشت.

حجت الاسلام درگاهی در پایان عنوان کرد: اسلام دو بعد عملی و نظری دارد؛ در رسانه‌ و دیگر تریبون‌ها می‌توان بعد نظری را برای جامعه مطرح کرد، اما اسلام عملی بایستی در عملکرد روحانیت مشاهده شود، اما دشمنان با ایجاد مانع و بدنام کردن حوزه و روحانیت به دنبال گرفتن بعد عملی از حوزه است./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات