۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۱۹۹
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مطرح کرد؛

پذیرش برنامه های تربیتی مبلغان نیازمند شناخت درست مخاطب

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که مبلغان باید نسبت به مناطق تبلیغی خود جامعه شناسی داشته باشند، گفت: جامعه برای این که پیشرفت داشته باشد باید به دنبال حقیقت باشد زیرا تا اراده عمومی وجود نداشته باشد مبلغان نمی توانند اثرگذار واقع شوند.
محمدحسن نبوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین معیارهای جامعه برای پذیرش برنامه های تربیتی مبلغان پرداخت و گفت: مبلغان باید برای مخاطبان خود علم افزایی داشته باشند و سعی کنند همواره علم مخاطبان خود را نسبت به احکام، اعتقادات و سایر مبانی دینی افزایش دهند.

مبلغان نسبت به مناطق تبلیغی خود جامعه شناسی داشته باشند

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که مبلغان باید نسبت به مناطق تبلیغی خود جامعه شناسی داشته باشند، اظهار داشت: در یک منطقه افراد مختلفی زندگی می کنند که ممکن است روحیات متفاوتی داشته باشند؛ به عنوان مثال برخی متدین اند، اما خطاهایی نیز دارند و برخی منافق گونه زندگی می کنند، ولی باید گفت که معیار اصلی در تبلیغ باید حقیقت جویی باشد.

وی با اشاره به این که اگر در منطقه ای افراد منافق صفت زندگی کنند مبلغان نمی توانند کاری از پیش ببرند، ابراز داشت: این دسته از افراد به علت دورویی که دارند تشخیص داده نمی شوند و برای همین خاطر به آسانی می توانند جلوی برنامه های تربیتی مبلغان ایجاد مانع کرده و از گرایش مردم به سوی دین جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: منافقان از صدر اسلام تا کنون همواره دردسرساز بوده اند و مشکلات و موانع فراوانی بر سر راه منافقان خیلی مشکل ساز بودند و مبلغان باید مردم را از حالت نفاق بیرون بیاورند تا بتوانند اثرگذار باشند.

منافق صفتان به عزت ملی پایبند نیستند

معاون تبلیغ حوزه های علمیه قم با اشاره به این که منافق صفتان در جامعه به عزت ملی پایبند نیستند، مطرح کرد: این نوع افراد عقیده دارند که باید در مقابل استکبارگران کرنش کرد و اساساً به دنبال عزت ملی نیستند، به گونه ای که اگر در مقابل استکبار خوار و زبون هم بشوند باز هم سر تعظیم فرود می آورند.

وی تأکید کرد: باید بدانیم که اگر در برابر دشمن سر فرود بیاوریم، پیشروی کرده و عزت و جلال مملکت اسلامی را از بین می برند؛ بر این اساس مبلغان باید روحیه ایستادگی و مقاومت مردم در برابر دشمن را افزایش دهند و کاری کنند که منافقان نتوانند کار به جایی ببرند.

جامعه برای این که پیشرفت داشته باشد باید به دنبال حقیقت باشد

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: جامعه برای این که پیشرفت داشته باشد باید به دنبال حقیقت باشد و هنگامی که بدان دست پیدا کرد از آن تبعیت کند، زیرا تا خواست و اراده عمومی وجود نداشته باشد مبلغان نمی توانند اثرگذار واقع شوند؛ همچنین همواره مردم باید به دنبال علم آموزی باشند و بدانند که علم مقرون به عمل است، بنابراین باید به آن چه که می آموزند عمل کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات