۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۱۴۱
آیت الله فقیهی:

رهایی از سلطه کفار بزرگترین نعمت الهی است

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که رها شدن از زیر سلطه حکومت‌های ظالم یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، گفت: این یک نعمت بسیار بزرگ است که جمهوری اسلامی از زیر سلطه استکبارگران و استعمارگران آزاد شده و می‌تواند استقلال فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 47 سوره بقره پرداخت و گفت: این آیه خطاب به بنی‌اسرائیل است که بر فرعون که در آن زمان برترین قدرت دنیا بود به‌وسیله حضرت موسی(ع) پیروز شدند و آن‌ها را نابود ساختند و خداوند به این وسیله بنی‌اسرائیل را بر سایرین فضلیت داد.

وی افزود: خداوند این نعمت را به بنی‌اسرائیل روا داشت که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، اما متأسفانه آن‌ها وفا نداشتند و به منفعت‌طلبی و بی‌ایمانی پرداختند.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هم مشاهده می‌کنیم که یکی از ویژگی‌های بارز قوم یهود لجاجت و در مقابل حق ایستادن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که همه نعمت‌هایی که شامل حال انسان می‌شود از ناحیه پروردگار است، عنوان کرد: انسان نباید بپندارد نعمت‌هایی که شامل حالش می‌شود از ناحیه خودش است؛ البته درست است که انسان مقدمات را فراهم می‌کند، اما در حقیقت این خداوند است که نعمت‌های خود را به انسان می‌بخشد.

وی با اشاره به این‌که انسان درهرحال باید شاکر نعمت‌های الهی باشد، بیان کرد: الطاف خداوند در همه حال شامل حال ما می‌شود و باید بدانیم که هر آنچه خوبی در ای دنیا است از ناحیه خداوند و هر آنچه از شرور نصیب مان می‌شود حاصل عمل بد خودمان است.

آیت‌الله فقیهی اضافه کرد: این‌که امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی رزمندگان تلاش کردند، اما خداوند به سبب تلاش به آن‌ها عنایت کرد؛ بر این اساس هرکجا تلاش کنیم بی‌تردید خداوند ما را پیروز خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رها شدن از زیر سلطه حکومت‌های ظالم یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، ابراز کرد: این یک نعمت بسیار بزرگ است که جمهوری اسلامی از زیر سلطه استکبارگران و استعمارگران آزاد شده و می‌تواند استقلال فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

وی همچنین در ادامه ضمن تسلیت‌ وفات حضرت خدیجه(س) مطرح کرد: ایشان 26 یا 28 سال داشتند که با پیامبر اسلام(ص) ازدواج کردند و این‌که برخی می‌گویند حضرت(س) در زمان ازدواج 40 سال داشته‌اند اشتباه است.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به این‌که حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار داد و عمر خود را وقف خدمت به ایشان کرد، یادآور شد: بانوان جامعه باید از زندگانی ایشان درس بگیرند؛ امروزه بسیاری از طلاق‌ها به علت مسائل مالی است و بانوان باید در این زمینه یاور همسر خودشان باشند و سخت‌گیری نکنند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات