۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۶۶۱۳۷

افتتاح ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قم با حضور ۹۶ ناشر قرآنی با تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصدی فردا ششم خرداد همزمان با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در مجتمع ناشران قم افتتاح می‌شود
خرم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قم با حضور ۹۶ ناشر قرآنی با تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصدی فردا ششم خرداد همزمان با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در مجتمع ناشران قم افتتاح می‌شود.

حمید خرمی؛ رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با اعلام این خبر گفت: امسال و در ششمین سال متوالی، نمایشگاه قرآن و عترت با حضور ۹۶ ناشر قرآنی، مذهبی و حوزوی در شهر قم برگزار می‌شود.
وی افزود: در این نمایشگاه که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود، بخش‌های ویژه قرآنی و مذهبی در حوز‌ه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.
خرمی با اشاره به بخش ویژه ناشر و کودک در این نمایشگاه، عنوان کرد: در این بخش هفت ناشر کودک و نوجوان که در زمینه قرآن و عترت کتاب‌ تولید می‌کنند می‌توانند آثار خود را عرضه ‌کنند، علاوه بر آن ایستگاه‌های نقاشی و مسابقه با موضوع کتاب و کتابخوانی نیز در نظر گرفته‌ایم.
رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم همچنین درباره دیگر بخش‌های نمایشگاه توضیح داد: ۱۷ موسسه قرآن و عترت شامل هفت غرفه نرم‌افزار قرآنی، پنج غرفه محصولات فرهنگی و قرآنی، ۱۵غرفه صنایع‌دستی و هنری، چهار غرفه عفاف و حجاب و پنج غرفه بازی‌های فکری در این نمایشگاه حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در پنج طبقه تجاری مجتمع ناشران قم، گفت: هر طبقه حدود سه هزار مترمربع فضا دارد و در کل حدود ۱۵هزار مترمربع فضا در اختیار ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قم قرار دارد.
خرمی با بیان اینکه یک طبقه از نمایشگاه نیز در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم است، عنوان کرد: در این طبقه برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی پیش‌بینی شده است و غرفه‌هایی مثل خانه بازی، نجوم و علوم فنون در این بخش است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه، افزود: هر شب برنامه زنده جشنواره قرآنی و مسابقات قرآنی با اهدای جایزه به بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان داریم، همچنین امسال طرح تعویض قرآن فرسوده با قرآن نو را برای مردم پیش‌بینی کردیم که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قم تا پایان ماه مبارک رمضان از یکشنبه ششم خرداد از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲ بامداد در مجتمع ناشران قم واقع در بلوار معلم برپا خواهد بود./
۹۲۵/ د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات