۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۵۶۶۰۴۹
فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم تبیین کرد؛

تبعیت از ولایت تنها راه مقابله با وسوسه‌های منافقین داخلی

سرهنگ گنجعلی گفت: تنها چیزی که می‌تواند به نظام و کشور ضربه بزند، وسوسه‌های داخلی منافقین و ترسوهایی است که گرفتار دنیا شده و چشمان آنها به خارج از کشور دوخته شده است.
فتح خرمشهر  فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی  علی بن ابی طالب(ع) قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: آغاز جنگ تحمیلی حمله به انقلاب بود و انقلاب با جنگ هزینه رویارویی با آمریکا و غرب را پرداخت، وقتی امام جنگ تحمیلی را جنگ اسلام و کفر بیان کرد و صدام و عراق را در تجاوز به ایران عامل آمریکا و غرب معرفی کرد، ماهیت اعتقادی و سیاسی جنگ تعریف شد.

وی ادامه داد: دفاعی بودن این جنگ به معنای تحمیل شدن آن از سوی متجاوزین بود و عکس‌العمل همه جانبه مردم را برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود در پی داشت، کلمه دفاع مقدس به ماهیت دفاع ما برمی‌گردد و برگرفته از ارزش‌ها و باورهای دینی است که موجب تقدس آن شده است، وگرنه جنگ به خودی خود مقدس نیست.

فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این‌که در یک نگاه کلی به هشت سال دفاع مقدس می‌توان مقاطع مختلف آن را به هفت مقطع تقسیم کرد، گفت: مقطع نخست قبل از دفاع مقدس، یعنی قبل 31 شهریور سال 1359 است، از اول انقلاب تا این مقطع بیش از 2هزار و 200 تجاوز مرزی از سوی عراق به ایران انجام شد، آمار قبل از شروع جنگ حدود 1600 شهید، 2700 مجروح و بالغ بر 690 اسیر است.

وی افزود: مرحله دوم مرحله تجاوز و اشغال است که از 31 شهریور 59 آغاز شد و به مدت 35 روز ادامه داشت، که دنیا به دنبال صدام با یک استراتژی مشخص حرکت می‌کرد، استراتژی صدام در آغاز جنگ، حمله سریع و برق آسا و قاطع بود که با ادوات جنگی نامحدود هوایی، دریایی و زمینی خود شامل تجزیه استان خوزستان، تسلط بر شمال خلیج فارس و در نهایت نابودی جمهوری اسلامی می‌شد.

گنجعلی خاطرنشان کرد: اصل حمله عراق در هشت سال جنگ تحمیلی همین 35 روز است که اگر با خیانت‌های داخلی مانند بنی‌صدر همراه نمی‌شد، اتفاق نمی‌افتاد، برخی از مردم با دستان خالی و سلاح‌های قدیمی در جای جای کشور ایستادگی و مقاومت کردند که از جمله آن 34 روز حماسه مردم خرمشهر است.

وی با اشاره به خیانت‌های منافقین در طول جنگ تحمیلی گفت: دشمن با مشاهده مقاومت مردم انقلابی ایران، متوقف و وارد مرحله بعدی جنگ شد، در این مقطع دشمن تا نیمه اول سال 60 به مدت یک سال متوقف شد که منجر به اخراج بنی‌صدر شد، بسیج و سپاه که تا آن زمان به آنها اجازه ورود به جنگ داده نشده بود، وارد جنگ شدند و قرارگاه مشترک ارتش و سپاه شکل گرفت و مرحله چهارم که مقطع بازپس‌گیری است، آغاز شد.

فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم افزود: در این مرحله چهار عملیات بزرگ انجام شد که یکی از مهمترین آنها عملیات بیت‌المقدس است که نتیجه آن آزادی خرمشهر شد و تا دهم اردیبهشت سال 61 در چهار مرحله دشمن تا مرزهای ایران به عقب رانده و تلفات گسترده‌ای از آنها گرفته شد.

وی با بیان این‌که عملیات بیت‌المقدس را نباید با زمان حال که همه آموزش‌دیده و دارای سلاح‌های مدرن هستند، مقایسه کرد، گفت: آن جا جوانان و فرماندهان رشید انقلابی با دستان خالی و با توکل بر خدا همت و اراده خود را بر بازپس‌گیری و آزادی خرمشهر قرار دادند، هرجا که توسل به زور و بازو باشد، شکست حتمی است، اما اگر توسل به خدا و قدرت او باشد، پیروزی شامل حال می‌شود.

گنجعلی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، خرمشهرها در پیش است، خرمشهر‌های فکری و فرهنگی که از جنگ نظامی سخت‌تر است، تمام دنیا سعی در القای ناتوانی به ملت ایران داشتند، اما ملت انقلابی ایران ثابت کردند که خواستن، توانستن است و هرکجا همت و اراده کاری را کرده ، آن کار را به نتیجه رسانده است و دشمن این موضوع را به خوبی می‌داند.

وی ادامه داد: از خرمشهری که خدا آزاد کرد تا خرمشهرهایی که در پیش است و باید فتح شوند، یک راه مستقیم وجود دارد که مسیر و راه ولایت است، زیرا خرمشهری که بدون ولایت فتح شود، سقوط آن حتمی است.

فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: وقتی قطار انقلاب حرکت کرد، بسیاری از جوانان سوار آن شدند، سرنوشت برخی با شهادت رقم خود و برخی دیگر در ادامه گرفتار وسوسه‌های شیطانی و دنیا شده و از این قطار پیاده شدند و دسته دیگر همچنان سوار بر آن به مقاومت و ایستادگی خود ادامه می‌دهند و برخی از جوانان نسل جدید که رویش‌های انقلاب هستند، پای در این قطار می‌گذارند.

وی نسل جدید کشور را رویش‌های انقلابی توصیف و بیان کرد: رویش‌های انقلابی، بچه‌های دهه هفتادی مانند شهید حججی‌ها هستند که با سپر کردن سینه خود در دفاع از حریم ولایت در جبهه‌های مقاومت و سوریه جنگیدند، بچه‌هایی که جنگ و امام راحل را ندیدند، اما در مسیر شهدا حرکت کرده و سفیران صدور انقلاب شدند.

گنجعلی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ اگر بخواهید در مقابل دین اسلام بأیستید، ما در مقابل کل دنیای شما می‌ایستیم، ما انقلاب را توسط همین جوانان دهه هفتادی به تمام دنیا صادر می‌کنیم، یکی از بزرگترین کارهای این جوانان انتقال تهدیدهای دشمن از مرزهای کشور به هزاران کیلومتر آن طرف‌تر بود، چراکه اگر شهدای مدافع حرم نبودند، باید در کرمانشاه و همدان با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.

وی درباره اهمیت امنیت کشور اظهار داشت: کسانی که وارد کشورهای منطقه‌ مانند سوریه و عراق شده‌اند، معنی امنیت را به خوبی می‌فهمند، امروز تمام صحنه جهان اسلام، صحنه مقابله با آمریکا است، در تمام صحنه‌ها شکست آمریکا مشاهده می‌شود، جبهه مقاومت در صحنه‌های مختلف پیروز می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به شکست‌های آمریکا  و جبهه استکبار در صحنه‌های مختلف سیاسی گفت: شیعیان در عراق و سوریه قدرت یافتند و این در حالی است که دشمنان با وارد کردن مزدور و تروریست از 120 کشور و با بهترین امکانات و تجهیزات نظامی سعی در شکست جبهه مقاومت داشتند، اما در نهایت شکست خوردند و امروز اثری از تکفیری‌ها و گروه‌های وابسته به عربستان در صحنه سوریه و عراق دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با حضور عربستان در جنگ و مقابله به جبهه مقاومت روشن شد که دست اسراییل و عربستان در یک کاسه است و خرید تسلیحات آنها فقط برای مقابله با جبهه شیعیان بوده است، اما امروز ارتش شیعه با یک میلیون رزمنده از حزب‌الله لبنان، حیدریون عراق، فاطمیون افغانستان و پاکستان تشکیل شده است که در منطقه قنیطره کنار مرز اسراییل اردو زده است، چراکه نابودی اسراییل را دریافته‌اند.

گنجعلی با بیان این‌که آمریکا می‌داند که اسراییل درحال نابودی است، گفت: به همین خاطر با کارهایی مانند جابجا کردن سفارت خود به قدس، فشار اقتصادی، برجام، تحریم و هرچه که از دستشان برمی‌آید، دست و پا می‌زنند.

وی پیروزی‌ها جبهه مقاومت را مرهون ایستادگی و مقاومت جوانان انقلابی دانست و تأکید کرد: تمام پیروزی‌هایی که در صحنه به وجود آمده ، مدیون جوانانی است که از فتح خرمشهر الگو گرفته‌اند، شهدا ابتدا از خود گذشته و بعد از دنیا و زندگی خود گذشتند، چراکه برای شهید شدن، ابتدا باید شهید بود، آنها صادقانه پای عهدی که با خدا بستند، ایستادند و به شهادت رسیدند.

فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) قم در پایان بیان کرد: بایستی توجه داشت که آمریکا و دیگر دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و تنها چیزی که می‌تواند به نظام و کشور ضربه بزند، وسوسه‌های داخلی منافقین و ترسوهایی است که گرفتار دنیا شده و چشمان آنها به خارج از کشور دوخته شده است و راه‌ مقابله با آن هم که در این 40 سال تجربه شده ، ایستادن پشت سر ولایت و پیروی از او است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات