۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۶۶۰۴۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد کشور را نباید به وعده های بی پشتوانه کشورهای اروپایی گره زد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که نباید مبنای مدیریت و برنامه ریزی کشور وعده های بی پشتوانه کشورهای اروپایی قرار گیرد، گفت: برای ماندن در برجام باید تضمین های لازم و قطعی از کشورهای اروپایی گرفته شود.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان در خصوص مساله برجام فصل الخطاب است و همه مسؤولان کشور باید آن را نصب العین خود قرار دهند.

وی با ببان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنان جامعی در خصوص بدعهدی های آمریکا و اروپا در سال های اخیر بیان کردند، افزود: اگر مسؤولان ارشد کشور این سخنان مهم و محوری را مبنای برنامه ریزی های خود قرار دهند به طور حتم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا خواهیم کرد.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با تاکید بر این که نباید مبنای مدیریت و برنامه ریزی کشور وعده های بی پشتوانه کشورهای اروپایی قرار گیرد، بیان داشت: برای ماندن در برجام باید تضمین های لازم و قطعی از کشورهای اروپایی گرفته شود.

امام جمعه نکا با بیان این که همان طور رهبری معظم فرمودند نمی توان به اروپایی ها نیز اعتماد کرد، گفت: همین کشورهای اروپایی در دهه هشتاد نسبت به موضوع هسته ای کشور بدعهدی کردند و نباید به همین راحتی به آنها اعتماد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان مقام رهبری که فرمودند با دولتی که به راحتی یک تهعد بین المللی را نقض می کند نمی توان تعامل کرد، افزود: چه این دولت و چه دولت قبلی آمریکا به شیوه های مختلفی برجام را نقض کردند و این نشان دهنده عدم پایبندی دولتمردان این کشور به تعهدات بین المللی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا را نشان دهنده عمق دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در برابر چنین کشور زورگو و زیاده خواهی با اقتدار ایستاده است.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه جلوگیری از دشمنی آمریکا انعطاف و کوتاه آمدن نیست بلکه تجربه ثابت کرده هر چه در برابر  غربی ها مقتدرانه بیاستیم آنها از مواضع نامشروع خود عقب نشینی خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسوولان باید از رفتارهای گذشته آمریکا و اروپا درس بگیرند و در برنامه های آتی لحاظ کنند، تصریح کرد: پرونده و عملکرد آمریکا و اروپا در برابر ملت ایران سرشار از دروغ و عدم پایبندی به تعهدات بوده است.

امام جمعه نکا با تاکید بر این که دشمنی آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران پایان ندارد، گفت: دولتمردان این کشور مستکبر چهار دهه است که با توطئه های مختلف تلاش می کنند تا انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی استراتژی جدید کشور در برابر اروپایی ها را در دیدار اخیر خود به صراحت بیان کنند، ابراز کرد: همان طور که ایشان فرمودند نباید اقتصاد کشور را به برجام اروپایی گره زد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اروپایی ها باید در برابر خروج غیر قانونی آمریکا از برجام موضع گیری جدی تری کنند، خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید در برخورد با اقدام غیر قانونی آمریکایی ها قاطعانه برخورد کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر اروپایی بخواهند همانند آمریکایی بد عهدی کنند حق بازگشت برنامه هسته ای ایران اسلامی به گذشته محفوظ است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اروپایی ها با تضمین دهند پای تهعد خود با ایران اسلامی خداهند ماند، خاطرنشان: بدون تضمین قطعی و مطمئن اروپایی ها به هیچ عنوان نمی توان به وعده های سه کشور اروپایی اعتماد کرد./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات