۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۶۰۴۰
امام جمعه موقت بیرجند:

تعامل و مذاکره برد برد با استکبار جهانی امکان پذیر نیست

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تعامل و مذاکره برد برد با استکبار جهانی امکان پذیر نیست و کشورهای اروپایی طرف برجام نیز مانند آمریکا سابقه استکباری دارند بنابراین مسؤولان نباید به دنبال حفظ برجام اروپایی با وعده های توخالی باشند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند به ولادت امام حسن مجتبی(ع) و جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اظهار داشت: کمک به زندانیان جرائم غیر عمد از مصادیق کمک به محرومان است و در سال گذشته نیز 109 نفر از زندانیان استان با کمک خیران آزاد شدند.

وی با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا و خروج از برجام، گفت: رفتارهای غیراخلاقی ترامپ در روزهای اخیر کودکانه بوده و رفتار آن ها نشانه کینه توزی، جهالت و دشمنی با ایران است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مسؤولان آمریکایی خواب سال های قبل از انقلاب را می بینند که در کشور سروری می کردند اما آن ها باید از این خواب بیدار شوند و بدانند بازگشت به آن زمان تنها آرزوی خامی است که این آرزو را با خود به گور می برند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آمریکا همواره گستاخ و طلبکار است، تصریح کرد: البته گستاخ و طلبکار بودن طبیعت مستکبران است و مستکبران طبیعت سگ را دارند که هر چقدر در مقابل آن ها کوتاه بیاییم به ما بیشتر حمله می کنند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران نباید فریب اروپا را بخورند و باید با تدبیرتر از گذشته عمل کنند، ادامه داد: برخی از مردم و مسؤولان در سال های اخیر دچار خطاهای جدی شدند و نباید این خطاها دوباره تکرار شود.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در مقابل آمریکا و اروپای مستکبر دو گزینه ایستادگی و مقاومت و سازش، تسلیم و ذلت را داشت و ملت ایران نیز گزینه ایستادگی و مقاومت را انتخاب کرد اما متاسفانه برخی ساده اندیشان به گونه ای وانمود کردند که گزینه سوم به نام مذاکره برد_ برد هم است.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: تعامل و مذاکره برد برد با استکبار جهانی امکان پذیر نیست و کشورهای اروپایی طرف برجام نیز مانند آمریکا سابقه استکباری دارند بنابراین مسؤولان نباید به دنبال حفظ برجام اروپایی با وعده های توخالی باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ربطی به تحریم ها ندارد، افزود: بخشی از تحریم ها با مذاکره قابل حل نیست، تحریم ها تنها 20 درصد مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده و 80 درصد مشکلات مربوط به تحریم های داخلی است چرا که گاهی مواقع در داخل دولت و ملت ایران همدیگر را از حقوق خود محروم می کنند و این موضوع ملت را عقب نگه داشته است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات