۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۶۶۰۲۹

تأکید مقام بوسنیایی بر احترام به تعهدات در قبال قدس

رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی وهرزگوین در دیدار با سفیر ایران در این کشور بر ضرورت احترام به تعهدات بین‌المللی در خصوص جایگاه بیت المقدس تأکید کرد.
قدس بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو در دیدار با «باقرعزت بگوویچ»، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به تشریح مواضع کشورمان در خصوص خروج پیمان شکنانه دولت آمریکا از توافقنامه هسته‌ای پرداخت و تاکید کرد: استمرار پایبندی ایران به برجام مشروط به تعهد و توانمندی دیگر هم‌پیمانان در تامین منافع مشروع و قانونی ایران است.

حیدری با یادآوری اذعان مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به التزام ایران به تعهداتش تصریح کرد: رویکردهای کنونی دولت آمریکا که ناقض حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل است جز بی ثباتی و تنش برای جهانیان به ارمغان نخواهد آورد.

سفیر کشورمان با تبیین پیامدهای منفی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز یادآور شد: شهادت و جراحت هزاران فلسطینی بی گناه در هفته های گذشته از تبعات حمایت‌های ظالمانه و بی حد و حصر دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

باقر عزت بگوویچ، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین نیز در این دیدار تاکید کرد: بوسنی وهرزگوین به بیانیه نهم می خانم فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیوسته و در حمایت از توافقنامه هسته ای در کنار اتحادیه اروپاست.

رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی هرزگوین همچنین با یادآوری ضرورت احترام به تعهدات بین المللی در خصوص جایگاه بیت المقدس، کشتار تظاهرکنندگان بی گناه فلسطینی که جان خود را در اعتراض به تحقیر و بی عدالتی چند دهه ای قربانی می‌کنند، محکوم کرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: سفارت ایران در سارایوو

ارسال نظرات