۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۵۹۸۸
آیت الله مکارم شیرازی:

بیکاری منشأ انواع مفاسد است | دشمن برای تأثیر بر جوانان جامعه سرمایه گذاری کرده است

حضرت ‌آیت الله مکارم با تبیین خطراتی که امروز جوانان را تهدید می کند،گفت: امروز دشمنان جوانان را مورد هدف خود قرار داده اند چون می دانند که نیروی فعال و پای کار جامعه و سرمایه اصلی کشور جوانان هستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در هشتمین برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به مشکلات جوانان در جامعه امروزی گفت: بسیاری از پدران و مادران در نامه هایی به ما می نویسند که برای جوانان ما دعا کنید و از خطرات موجود ابراز نگرانی می کنند.

وی بیکاری، فراهم نبودن اسباب ازدواج، ازدواج ناموفق، دوستان ناباب، مجالس آلوده، اعتیاد، فضاهای مجازی آلوده و دشمنان خارجی را از خطرهایی برشمرد که در زمان کنونی جوانان را تهدید می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بیکاری منشأ انواع مفاسد است، اظهار داشت: وقتی جوانی معتاد شود بلایی برای تمام جامعه است، امروز دشمنان جوانان را مورد هدف خود قرار داده اند چون می دانند که نیروی فعال و پای کار جامعه و سرمایه اصلی کشور جوانان هستند.

وی ادامه داد: دشمنان خارجی جوانان را هدف اصلی خود قرار می دهند؛ جوانان تأثیرپذیرتر از دیگران هستند و زود تحت تأثیر واقع می شوند، امیرمؤمنان علی(ع) در روایتی می فرمایند قلب جوانان مانند زمینی است که بذری در آن وجود ندارد و هر بذری در آن قرار داده شود می پذیرد یعنی قلب جوانان زمین آماده خالی از بذر است که می توان بذر علم و دانش و فضائل اخلاقی باشد یا این که خدایی نکرده بذر مفاسد اخلاقی باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) ابراز داشت: حضرت فرمودند جوانی و سلامتی دو سرمایه ای است که انسان وقتی آن ها را از دست می دهند قدر آن را خواهد دانست، انسان تا این دو سرمایه را داشته باشد قدردان نیست.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که بهترین جوانان کسانی هستند که در زندگی از نظر تجربه، دقت و وقار شبیه بزرگسالان باشند و بدترین بزرگسالان کسانی هستند که خود را مانند جوانان کرده و بدون توجه به تجربیات عمل کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از یاران امام صادق(ع) از سوی حضرت مأموریت پیدا کرد تا برای تبلیغ به بصره برود، این شخص به بصره آمد و سران قبیله را جمع کرد و پیام هایی از حضرت به آن ها داد که هرچه گفت فایده نداشت و مأیوس خدمت حضرت بازگشت، امام فرمودند که این فرد مجدد به بصره بازگردد و پیام دین را برای جوانان بیان کند که وقتی این کار انجام شد تأثیر آن را مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: یکی از رموز موفقیت امام راحل  تکیه کردن بر جوانان بود، این جوانان بودند که در راهپیمایی های عظیم انقلاب شعار کوبنده سر می دادند و همین جوانان بودند که در دوران دفاع مقدس درخشیدند و شهید و جانباز دادند و انقلاب را پیش بردند، امروز هم باید به فکر جوانانی که خطر هستند باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: مثلثی وجود دارد که باید برای دفع خطر از جوانان به وظایف خود به خوبی عمل کنند، این مثلث شامل خانواده ها، آموزشگاه ها مانند مدارس و دانشگاه و جامعه و رسانه ها می شود که نسبت به نجات جوانان وظیفه دارند، اگر این سه ضلع به وظایف خود عمل کنند با وجود همه خطرات می توان جوانان را حفظ کرد تا در مسیر پاکی، تقوا، سعادت و مسیر انقلاب و حفظ نظام قدم بردارند./1323/

ارسال نظرات