۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۵۶۵۹۸۵
آیت‌الله سبحانی:

امتحانات الهی توان انسان را به مرحله فعلیت می رساند

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که بشر همواره مورد امتحان الهی قرار دارد، گفت: امتحان خداوند متعال غیر از امتحانی است که انسان‌ها نسبت به یکدیگر انجام می‌دهند.
ضبط برنامه های تلویزیونی حضرت آیت الله سبحانی ویژه ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پنجشنبه شب در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با بیان این که بشر همواره مورد امتحان الهی قرار دارد، اظهار داشت: امتحان خداوند متعال غیر از امتحانی است که انسانها نسبت به یکدیگر انجام میدهند.

وی اظهار داشت: انسانها یکدیگر را مورد آزمایش قرار میدهند که جهالتشان نسبت به صداقت، امانت یا مسائل دیگر برطرف شود اما خداوند از همه چیز بشر آگاهی دارد، از این رو بشر را آزمایش میکند تا توان بالقوه او به مرحله فعلیت برسد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که انبیای الهی نیز مورد امتحان الهی قرار گرفتهاند، ابراز داشت: پدر عمر بن سعد در مسجدی از امیرمؤمنان علی(ع) در رابطه با تعداد موهای ریشش سؤال کرد که حضرت در فرمودند؛ پاسخ این سؤال را میدانم ولی شناسایی آن از سوی تو قابل اثبات نیست اما از آینده پسرت خبر میدهد که قاتل پسرم حسین(ع) خواهد بود.

وی افزود: این خبر در کوفه منتشر میشود تا آن که عمر بن سعد در جوانی به خدمت امام حسین(ع) میرسد و صحت این مسأله را از حضرت جویا میشود و میگوید که خدا نکند که دست من به خون شما آلوده بشود اما در شب عاشورا تصمیم برعکسی گرفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: آن جوانی که سالها خدمت حضرت میرسد و ادعا میکند که هیچگاه حضرت را به شهادت نخواهد رساند، چهره حقیقی خود را در شب عاشورا نمایانگر می کند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات