۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۹۰۷
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

قدرت و جایگاه کارگزاران در حاکمیت اسلامی امانت الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قدرت و جایگاه کارگزاران در حاکمیت اسلامی امانت الهی است، گفت: مسؤولان باید بدانند صندلی ریاست صندلی خدمت است.
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، چهارشنبه شب در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان و در مسجد شهید بهشتی، گفت: امروز برخی مطالبه گری را با مباحث اخلاقی متاسفانه اشتباه می گیرند.

وی افزود: برای مثال زمانی که مسؤولی رسما اهل خیانت در حاکمیت اسلامی است کسی بیاید و بگوید این رفتار او را بازگو نکنید غیبت می‌شود کلامی اشتباه است، انسان اگر به خیانت فرد خاطی یقین یافت اگر فرد با تذکر اصلاح نشود لازم است براساس مبانی دینی آن شخص خائن را به عنوان خیانت کار معرفی شود.

این خطیب مشهور ادامه داد: منطق و عملکرد امیرمومنان(ع) این بود کسی که در راستای حاکمیت، قدرت و مدیریت جامعه اسلامی اهل خیانت بود حضرت گام بلند نه فقط برای حذف بلکه ابتدا اقدام به رسوایی او می‌کرد بعد به انفصال از خدمت، توبیخ و جریمه او روی می‌آوردند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی قدرت و جایگاه کارگزاران حاکمیت اسلامی را امانت الهی دانست و اظهار داشت: در منطق امیرمومنان(ع) جایگاه مسؤولان امانت الهی است، طبق صریح روایات؛ اصل تدین بر امانت داری استوار است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: این ریاست که بر عهده افراد نهاده می‌شود امانت است طعمه نیست که در یک برهه زمانی به انسان رسیده باشد تا از آن تغذیه کند و منفعت ببرد؛ هنگامی که مسؤولی خیانت می‌کند نباید سکوت کرد بلکه خیانت او را باید فریاد زد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل خیر اگر به درستی مطالبه گری داشته باشند دیگر اهل نفاق، دشمنان و آن کسانی که امروز همه شعارشان شعار براندازی و مواجه با نظام اسلامی است نمی‌توانند بیایند و بر اوضاع کشور مسلط شوند و به سرمایه‌هایی که با هزینه‌های هنگفت نصیب ما شده است ضربه بزنند.

وی با استناد به کلام بنیان گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) که پس از آزادی خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ما شهدای فراوانی را نثار انقلاب کردیم به طوری که امروز نیز این مهم ادامه دارد و و بیرون از مرزهای جغرافیایی مدافعان حرم از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند بنابراین پای هر صندلی مدیریتی حداقل خون 70 شهید ریخته شده است بعد به راحتی کسی بخواهد این فضای باعظمت و مقدس را به چالش بکشد و اعتقاد مردم را تضعیف کند بسیار تاسف انگیز است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تاکید کرد: مسؤولان باید بدانند صندلی ریاست صندلی خدمت است نه اینکه با رشوه کسی برود و به آن تکیه بزند برخی از همین آقایان در اولیات کلماتشان مشکل دارند و کلمه را نمی‌توانند استخدام کنند چگونه می‌توانند در این جایگاه تکیه بزنند.

این خطیب مشهور ادامه داد: اگر این صندلی خدمت است چرا برخی دومیلیارد تومان هزینه می‌کنید آیا این همه هزینه برای خدمت به مردم است البته لازم به ذکر است که همه مسوولان این چنین نیستند بنابراین از سیاه بازی باید پرهیز کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی یقین دارد که فلان وزیر درست و شایسته عمل نکرده زمانی که می‌آیند فلان شخص را استیضاح کنند عده‌ای با لابی گری و برنامه ریزی نگاه جمعی را تخریب می‌کنند به طور قطع این عمل دفاع از مردم نیست و به نفع مردم نخواهد بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات