۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۶۵۹۰۲

فشار تل‌آویو به واشنگتن برای به‌رسمیت شناختن اشغال بلندی‌های جولان

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه به رسمیت شناخته شدن حکومت بر بلندی‌های اشغالی جولان توسط آمریکا پاسخ دردناکی به ایران است، گفت تل‌آویو فشارها به واشنگتن را آغاز کرده است.
بلندی های جولان

به گزارش خبرگزاری رسا، «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو در حال فشار آوردن به واشنگتن است تا حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

کاتص در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت: به رسمیت شناختن اشغال 51 ساله اسرائیل بر جولان از سوی آمریکا، اکنون در راس دستورکار مذکرات دوجانبه قرار دارد و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده این مسئله اعلام شود.

وی این مسأله را در ادامه اقدامات دولت آمریکا برای مقابله با نفوذ و گسترش قدرت ایران در منطقه دانسته و افزود: «اکنون زمان بسیار مناسبی برای این اقدام است. دردناک‌ترین پاسخی که می‌توان به ایرانی‌ها داد، به رسمیت شناختن حکومت اسرائیل بر جولان است».

یک مقام کاخ سفید نیز درباره این اظهارات کاتص به رویترز گفت که در حال گفت‌وگو با تل‌آویو درباره مسائل زیادی هستند اما درباره جزئیات مطرح‌شده درباره جولان چیزی را تایید نکرد.

در صورت هرگونه اعلام موافقت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا، این تصمیم در ادامه سری اقدامات پیشین یعنی به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، خروج از توافق هسته‌ای ایران و انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس خواهد بود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات