۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۵۸۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تعلقات ایمانی مقدم بر تعلقات عاطفی است

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که محبت یکی از سخت‌ترین امتحانات الهی است، گفت: تعلقات ایمانی را مقدم بر تعلقات عاطفی بدانید.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله) گفت: آیه 54 سوره مائده یکی از آیاتی است که بر پیامبر گرامی اسلام نازل و منشور زندگی ایمانی است.

وی افزود: این آیه چند ویژگی تفکر بسیجی را بیان می‌کند. هنگامی‌که جبرئیل این آیه را برای پیامبر آورد یک خبر خوب و یک خبر بد داد. از تفاسیر مختلف معنی آیه این‌گونه برداشت می‌شود که‌ای پیامبر یارانت بعد تو ولی خدا را تنها می‌گذارند تنهایی یعنی بعد از رحلت پیامبر (ص) حضرت زهرا (س) چهل روزبه درب خانه خواص و عوام مدینه رفت تا علی (ع) را یاری کنند اما حتی یک نفر هم نیامد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: خبر خوش به پیامبر این بود که نسلی از سلمان فارسی می‌آیند که تو را ندیده اما ولی خدا را یاری می‌کنند. امیدواریم این خبر مصداق مردم بزرگوار ایران باشد. این آیه برای ما هم هشدار بزرگی است به‌هرحال ایجاد حجت درروی زمین برای خداوند کاری ندارد. امروز در یمن لبنان عراق سوریه حزب‌الله شکل‌گرفته که به‌مراتب بهتر از حزب‌الله ایران ولی خدا را یاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: پیامبر به اصحاب می‌گوید شما یاران من هستید اما عده‌ای برادران من بوده که مرا ندیده ولی یاری می‌کنند. امروز مدافعان حرم نایب امام زمان (عج) را هم حتی ندیدند اما پیامبر خدا را یاری می‌کنند. در سوم خرداد خرمشهر فتح شد. فاتحان این شهر پیامبر (ص) و ائمه (ع) را ندیدند اما دین خدا را یاری کردند. کسی ولایتمدار است که ولایت ائمه (ع) و ولایت‌فقیه را قبول داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر آیه این است ای کسانی که ایمان‌دارید مشکل محبت را حل کنید. یکی از سخت‌ترین امتحانات محبت است. یک تعلقات عاطفی و یک تعلقات ایمانی داریم خیلی اوقات تداخل ندارد در میدان جهاد روبروی هم قرار می‌گیرد. شما وقتی به درد ولایت می‌خورید که تعلقات ایمانی را مقدم بر تعلقات عاطفی بدانید. دوست داشتن پدر مادر همسر و فرزند حلال است اما در میدان جهاد کار دست انسان می‌دهد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: آنان که از جهاد می‌ترسند و دنیا را بیشتر دوست دارند بیش از همه تن به ذلت آمریکا می‌دهند. بسیجی کسی است که در زمان مناسب از تعلقات دنیا بگذرد و عاشق خداوند شود. هر جا ایمان باشد در مقابل آن زانو می‌زند و هرکجا کفر باشد تمام‌قد در مقابل آن می‌ایستد. مشکل امروز کشور ارتباطات بین افراد است مشکل پارتی‌بازی و همشهری گرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: در طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه جناح‌ها و سلیقه‌ها روی کارآمدند پارتی‌بازی کردند و افراد خوب و کارآمد را برکنار کردند. رئیس‌جمهور که عوض می‌شود حدود 30 تا 40 هزار مدیر تغییر می‌یابد. در ادارات اگر رفیق و پارتی نداشته باشید کارتان راه نمی‌افتد این دستگاه اشکال دارد ارتباطات باید بر اساس ایمان باشد.

وی اظهار کرد: امروز مشکل کشور تنبلی رخوت کار و تلاش است رهبری در دیدار با دانشجویان گفتند از پنج صبح کار می‌کنم چند درصد مردم از پنج صبح دنبال کار و تلاش می‌روند؟ بسیجی مشکل فعالیت ندارد در جمهوری اسلامی مدیری می‌خواهیم آن‌قدر بدود تا از نفس بیفتد عمر دنیا کوتاه است و باید همه را تحویل داد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: پیام آخر آیه این است که از سرزنش نترسید اگر افطاری ساده برگزار کنید برایتان حرف درمی‌آورند ساده راه بروید مرتب قدم بردارید پشت سرتان حرف می‌زنند مشکل ترس از مردم را حل کنید. از مردم نترسید بسیجی کسی است که به حرف مردم گوش نمی‌دهد فقط درراه ولایت قدم برمی‌دارد./۹۳۴/پ202/ب1

ارسال نظرات