۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۸۶۲
امام جمعه گلوگاه:

اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

حجت الاسلام پوررمضان خواستار رفتار توام با عمل مسؤولان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری شد و گفت: اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن محسوب می شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی، مدیریت و انسجام ملی در خصوص اقدام عملی است.
محمد پوررمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام محمد پوررمضان، امام جمعه گلوگاه امروز در جمع روحانیان و فرهیختگان فرهنگی در سید نظام الدین پاشاامیر با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان از جانب خداوند متعال دارای حریم و جایگاه خاصی است و آیات متعدد قرآن بر این شان و جایگاه تاکید می کند که مهمترین آن حرمت روزه داری در این ماه است.

وی بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ حریم جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: امر به معروف از دیدگاه اسلام یک وظیفه اجتماعی فراگیر با ابعاد مسؤولیتی مختلف است و هر کس به فراخور جایگاه و شرایط خود باید این تکلیف الهی را به انجام برساند.

استاد حوزه علمیه ماه رمضان را تولد دوباره عنوان و تصریح کرد: انسان در بهار قرآن رویش مجدد معنویت و شکوفایی را در خود حس می کند و ایمان الهی در وجود او متجلی می شود.

امام جمعه شهر گلوگاه مظهر ایمان الهی را تبعیت از ولایت بیان کرد و افزود: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان(ع) در جهت حفظ و صیانت کیان جامعه اسلامی، بر استفاده از کالای ایرانی تاکید می کنند، همه باید انجام این کار را وظیفه شرعی بدانند.

حجت الاسلام پوررمضان با تشریح آیه نفی سبیل درقرآن، گفت: بر اساس قاعده نفی سبیل هر راهی که موجب تسلط کفار و غیر مسلمان بر مسلمانان شود و استقلال آن ها را خدشه دار کند، از نظر شرع حرام محسوب می شود و این موضوع امروز در حوزه اقتصادی جلوه گر شده است.

وی به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با دشمنی که جنگ تمام عیار اقتصادی را با روش های پیچیده علیه ملت ایران به راه انداخته ، اقتصاد مقاومتی و تقویت کالای ایرانی در مقابل کالاهای خارجی است.

استاد حوزه علمیه با اظهار تاسف از عدم توجه برخی از مسؤولان برای اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در جامعه، اظهار داشت: اگر همه مسؤولان و مردم فرمان ولی فقیه را به عنوان یک تکلیف شرعی و اجتماعی به اجرا در بیاورند، بخش عمده‌ای از مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور در حل می شود.

وی ادامه داد: فشارهای مختلف آمریکا از جمله پشت پا زدن به  برجام و رفتارهای متناقض و متضاد کشورهای اروپایی، نشان دهنده وجود ضعف هایی در داخل کشور است که دشمن از این منافذ به عنوان راه های نفوذ و فشار علیه ما استفاده می کند.

حجت الاسلام پوررمضان خواستار رفتار توام با عمل مسؤولان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری شد و تصریح کرد: اگر برخی از مسؤولان به جای دادن شعارهای خالی از عمل در اقتصاد مقاومتی، خودشان از کالاهای ایرانی استفاده کنند، مردم هم به تبع آن ها در این موضوع وارد خواهند شد.

وی افزود: ایستادگی و مقابله با جنگ تمام عیار اقتصاد دشمن نیازمند برنامه ریزی، مدیریت و یک انسجام ملی در خصوص اقدام عملی برای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع سلاحی کارآمد در برابر این جریان محسوب می شود./1313/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات