۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۸۳۴
حجت الاسلام جوشقانیان مطرح کرد؛

ضرورت طرح گفتمان انقلاب در منابر

معاون تفحص مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که همه ائمه اطهار یکی پس از دیگری در راه مبارزه با ظلم کشته شدند، بر ضرورت طرح گفتمان انقلاب و نظام سیاسی اسلام از سوی مبلغان عالم به زمان تأکید کرد.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به بایسته ها و شرایط تبلیغ مؤثر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان ایام هجرت و تبلیغ عالمان و اندیشمندان دینی در عرصه رسالت دینی است تا بتوانند مبانی قرآنی وروایی را به فضای جامعه بیاورند.

معاون تفحص مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: یکی از اصلی ترین مسائلی که باید در تبلیغ شکل بگیرد غنای محتوایی است و مبلغی که نسبت به مبانی دینی آشنایی دارد از این ماه پر عظمت استفاده کند و با استفاده از منابع دینی به ویژه تفاسیر قرآنی معارف حقه اسلام را بیان کند.

حجت الاسلام جوشقانیان عنوان کرد: البته غنای روشی نیز در کنار محتوای غنی لازم است، یعنی یک مبلغ هم باید حرف خوب بزند و هم باید خوب حرف بزند و در این ماه مبارک با توجه به روزه بودن مردم زمینه های پذیرش و اهتمام بیشتر به تبلیغ و منبر وجود دارد و اگر مبلغ به این دو نکته یک چاشنی توسل به اهل بیت(ع) هم اضافه کند و مطالب را ارائه بدهد قطعا موفق خواهد بود.

وی با تأکید بر این که مباحث گفتمان انقلاب و نظام اسلامی باید جای خود را در منابر و تبلیغ های دینی پیدا کند، تصریح کرد: اگر ما از پرداختن به مسائل سیاسی و انقلابی غافل باشیم یقینا عالم به زمان نیستیم به ویژه در این بستر زمانی که همه دشمنان برای حذف اسلام ناب و از بین بردن تشیع بسیج شدن این مطلب ضرورت دوچندان پیدا می کند، چراکه تنها کشوری که ام القرای جهان اسلام و امید عارفان و دلسوختگان عالم محسوب می شود، ایران اسلامی است.

استاد روش تبلیغ و سخنرانی یادآور شد: اگر گفتمان امام و رهبری و مفاهیم انقلاب تبیین نشود بدون شک به رسالت پیامبری در عصر خودمان عمل نکرده یم چراکه همواره جریان فکری نمرودیان و فرعونیان و شمرها و یزیدیان بوده اند و در زمان ما نیز هستند و از طرفی اردوگاه حق مداران تا قیامت پابرجا است.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی علمدار و پرچم اسلام حقیقی است، خاطرنشان کرد: من اگر در منبر و تبلیغ خودم توفیق نداشته باشم که گفتمان انقلاب را تببین کنم از زمان دور هستم و رسالت دینی و الهی خودم را عمل نکرده ام، بنابراین  مبلغان عزیز باید دردی از دردهای مردم را درمان بکنند که یکی از دردهای مهم رویاروی نظام سلطه در عرصه رسانه، اقتصاد، سیاست و فرهنگ با اردوگاه ولایت مداران و نظام اسلامی و نظام ولایت فقیه است.

حجت الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: همه ائمه اطهار یکی پس از دیگری در راه مبارزه با ظلم کشته شدند در غیر این صورت که امام حسین(ع)  در مکه و مدینه ارج و قرب بیشتری داشت و می توانست نماز بخواند و احکام الهی را برای مردم بازگو کند، بنابراین حرکت امام حسین(ع) یقینا حرکتی سیاسی برای حاکمیت حق بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز خدای متعال توفیق داده نظامی اسلامی داشته باشیم که در رأس آن فقیه جامعه الشرایط حضور دارد، از این رو مبلغان عزیز باید مظلومیت نظام و ظلم ظالمان را برای مردم تبیین کرده و گفتمان انقلاب را در ذیل آیات و روایات برای مردم تبیین کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات