۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۸۲۹
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی:

مداومت بر سوره توحید راه رهایی از نفوذ شیاطین است

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه مداومت بر سوره توحید راه رهایی از نفوذ شیاطین است، گفت: بهترین زمان برای ذکر گفتن و رها شدن از وسوسه شیطان بین الطلوعین است.
حسن سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن سعیدی، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه بیان نکات تفسیری سوره توحید، گفت: در روایات بیان‌ شده که مداومت امام علی(ع) به تلاوت سوره اخلاص از رموز قدرت ایشان در جنگ بدر است.

وی افزود: امام حسین(ع) در یک روایت نورانی در مورد تلاوت سوره توحید می‌فرمایند «هرکس به قیامت و روز جزا اعتقاد دارد در نمازهای خود پس از سوره حمد سوره توحید را تلاوت کند».

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین هرکسی تسبیحات حضرت زهرا(س) را به همراه سوره توحید بخواند خداوند تمامی گناهان او و والدینش را مورد بخشش قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی با بیان اینکه مداومت بر سوره توحید راه رهایی از نفوذ شیاطین است، تصریح کرد: بهترین زمان برای ذکر گفتن و رها شدن از وسوسه شیطان بین الطلوعین است.

وی با اشاره به حضور جبرئیل امین و ملائکه و فرشتگان بی‌شمار در مراسم تشییع‌جنازه سعد بن معاذ از صحابه رسول خدا(ص) گفت: زمانی که حضرت رسول(ص) علت حضور این فوج از ملائک را در تشییع‌ جنازه سعد جویا شدند، جبرئیل به حضرت رسول(ص) فرمود که سعد در تمام طول روز به تلاوت سوره توحید مداومت داشت و در تمام طول روز بیش از هزار مرتبه سوره توحید را تلاوت می‌کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روایت دیگری از امام حسین(ع) در مورد اهمیت قرائت سوره توحید نقل‌شده است که هرکسی 11 مرتبه بعد از نماز صبح سوره توحید را بخواند به برکت تلاوت این سوره در طول روز مرتکب به گناهی نمی‌شود که فرشتگان و ملائک بخواهند آن عمل را در کارنامه اعمالش ثبت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی ادامه داد: همچنین امام علی(ع) می‌فرمایند که هرکسی قبل از خواب سوره توحید را بخواند خداوند 50 هزار ملک را پاسبان و محافظ او قرار می‌دهند تا وقتی‌که از خواب بیدار شود.

وی سوره توحید را شناسنامه قرآنی خداوند عنوان کرد و افزود: همان‌طور که بیان شد بهترین سوره برای توصیف خداوند سوره توحید است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند «در آخر الزمان انسان‌هایی می‌آیند که به دنبال کاوش در مسائل اعتقادی و فهم عمیق آن‌ها بوده و به این وسیله می‌خواهند معرفت و باور اعتقادی خود را نسبت به خداوند تعمیق بخشند و خداوند سوره توحید را برای مردمان این عصر قرار داده است»./968/پ202/ب1

ارسال نظرات