۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۷۹۳
استاد حوزه علمیه:

احترام به والدین از مهمترین دستورات قرآنی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که احترام به والدین یکی از مهمترین دستورات قرآنی است، گفت: انسان زمانی می تواند عاقبت بخیر شود که به پدر و مادر خود احترام بگذارد و از آن ها اطاعت کند.
آیت الله محمد هادی یوسفی غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی استاد حوزه علمیه قم امروز ظهر در مسجد جامع شهر کرمان، گفت: احترام به والدین یکی از مهم ترین دستورات قرآنی به مردم است.

وی افزود: انسان زمانی می تواند عاقبت بخیر شود که به پدر و مادر خود احترام بگذارد و از آن ها اطاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی با بیان این که خداوند در دین اسلام در بحث احترام به والدین احترام خاصی را قرار داده، است، بیان داشت: بچه ها باید حقوقی که برعهده آن ها نسبت به پدر و مادر بوده را رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حق همسایگی یکی دیگر از حقوقی بوده که امروزه بعضی از مردم این حق را فراموش کرده اند و مردم باید بدانند که حق همسایه یکی از حقوقی بوده که دین اسلام به آن اهمیت داده است.

وی با توجه به این که کسانی که در دنیا صفت بخل را دارند و به خاطر غرور حقوق اسلام را رعایت نمی کنند، خداوند آن ها را دوست ندارد، اظهار داشت: خداوند از افرادی که در دنیا صفت بخل دارند، بیزار است.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که بهترین دین در دنیا دین اسلام است، گفت: عمل کردن به قرآن را مردم در زندگی های خود انجام دهند تا زندگی نورانی داشته باشند./9707/پ204/ب1

ارسال نظرات