۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۶۵۷۷۸

حمایت مقام آلمانی از مسلمانان

نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن در پارلمان ایالتی(لندتاگ) از اظهارات خود مبنی بر اینکه اسلام به ایالت نوردراین وستفالن تعلق دارد، دفاع و از مسلمانان حمایت کرد.
دانش آموز مسلمان حجاب زنان مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، رمین لشت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن در پارلمان ایالتی(لندتاگ) از اظهارات خود مبنی بر اینکه اسلام به ایالت نوردراین وستفالن تعلق دارد، دفاع کرد. او همچنین درباره حضورش در افتتاحیه مسجد دیتیب در آخن به نمایندگان توضیح داد.

لشت در پاسخ به فراکسیون حزب «آلترناتیو برای آلمان» در لندتاگ گفت:«مسلمانانی که درک آزادانه‌ای از اسلام دارند و می‌خواهند بخشی از جامعه ما باشند، مستحق حمایت هستند.»

به گفته لشت، همین مسأله، دلیل حضور او و نمایندگان ارشد کلیسای کاتولیک، جامعه یهودی و سیاستمداران احزاب دیگر در افتتاحیه مسجد دیتیب بوده است. لشت هنگام افتتاح مسجد گفته بود:«اسلام بخشی از جامعه ما است. وقتی 1.5 میلیون نفر اینجا زندگی کنند، آنها متعلق به نوردراین وستفالن هستند.»

با این حال، مارکوس واگنر، رییس فراکسیون حزب آلترناتیو برای آلمان در لندتاگ، با اعتراض به حضور ارمین لشت در مسجد دیتیب گفت:«حضور شما در افتتاحیه مسجد دیتیب در همه جا مطرح شده است. این کاری است که شما برای همراهی با شکارچیان  اردوغان انجام داده‌اید.»

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که واگنر در لندتاگ نشان داد؛ سال گذشته 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با این عقیده که اسلام بخشی از آلمان است، مخالف بودند. در ادامه جلسه، رهبر فراکسیون آلترناتیو برای آلمان با دقت و خوشحالی از روی یادداشت کریستف دی فریز در روزنامه ولت خواند. کریستف دی فریز هم‌حزبی لشت در بوندستاگ است. او در این یادداشت نوشته است:« لشت امیدوار است که با شرکت در مراسم افتتاحیه مسجد آخن، اتحادیه مؤسسات ترکی-اسلامی دیتیب را در سازوکار قانونی قرار دهد، در حالیکه انتقادات زیادی به دلیل ارتباط با اردوغان به این اتحادیه وارد است. بهتر بود، نخست وزیر در این افتتاحیه شرکت نمی‌کرد. مسلما اسلام سیاسی به آلمان تعلق ندارد.»

این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که نمایندگان احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی، حزب دموکرات آزاد، سوسیال دموکرات و  سبزها، به وضوح از نظرات لشت مبنی بر اینکه اسلام متعلق به آلمان و ایالت نوردراین وستفالن است، حمایت کردند. الیزابت مولر ویت، نماینده حزب سوسیال دموکرات، به نتایج تحقیق در دانشگاه هومبولت اشاره کرد که بر اساس آن بیشتر پاسخ‌دهندگان در نوردراین وستفالن در سال 2014 علیه مسلمانان، مساجد، آموزش اسلامی و حجاب معلمان هیچ گونه اظهار نظری نکرده بودند. ابراهیم یتین، نماینده سبزها نیز گفت: «مردم در اینجا به همبستگی و زندگی آزاد خود افتخار می‌کنند. تفاوت مردم، نمی‌تواند باعث جدایی آنها شود.»

در همین حال، نمایندگان پنج گروه پارلمانی از لباس نظامی کودکان در مساجد دیتیب انتقاد کردند. در هفته‌های اخیر در مساجد دیتیب در هرفورد و مونشن گلادباخ، دیده شده است که کودکان لباس نظامی به تن دارند. لشت گفت: «این کار نباید صورت گیرد، زیرا کودکان در این لباس‌ها، نفرت را آموزش می‌بینند.» استفان پل، نماینده حزب دموکرات آزاد نیز تاکید کرد که دیتیب هیچ تاثیری در آموزش اسلامی نخواهد داشت، زیرا این اتحادیه به عنوان یک سازمان آلمانی شناخته نمی‌شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات