۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۶۵۷۵۴
حجت الاسلام محققی:

خروج از برجام نشانه عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی است

مدیرعامل خبرگزاری رسا انتقال سفارت آمریکا به قدس را تحت فشار صهیونیست ها برای تشکیل ملک داود و سلیمان (نیل تا فرات) و فرار از حمایت مالی مستقیم به خاطر مشکلات شدید اقتصادی و بدهی ده ها تریلیون دلاری آمریکا ارزیابی کرد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محققی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در ضیافت افطاری کارکنان این رسانه حوزوی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس گفت: تصمیمی که رییس‌جمهور آمریکا گرفت نقض آشکار قوانین و معاهدات بین‌الملل است.

وی با اشاره اسناد تاریخی مبنی بر تصمیم سازمان ملل در سال 1948 مبنی بر اداره قدس شریف به صورت بین المللی و تامین مراقبت از اماکن مقدس این شهر افزود: کشورهای اسلامی در همان زمان نسبت به تصمیم دولت غاصب صهیونیسم درباره انتقال پایتخت به قدس اعتراض کردند. آمریکا هم اعلام داشت نسبت به بین المللی بودن شهر قدس و عدم انتقال پایتخت به آنجا وفادار خواهد ماند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا تصمیم اخیر ترامپ را نشانه عدم پایبندی دولت آمریکا به معاهدات و عرف بین الملل ارزیابی و تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام و استمرار تحریم ها نیز نشانه دیگری بر بدعهدی این کشور به تعهدات خود و وفادار نبودن به عرف بین الملل  است.

وی با بیان تقابل اندیشه ای انقلاب اسلامی ایران با صهیونیسم در سطح جهانی درباره موعودگرایی، اظهار داشت:  ویژگی اندیشه موعودگرایی صهیونیسم بین‌الملل تکیه بر عنصر سرزمین موعود برای رسیدن به مسیحای منجی یهودیان است؛ اما در اندیشه سیاسی شیعه انقلابی، بقیه الله موعود در زمان موعود که که علایمی برایش ذکر شده، از مکه خروج کرده، در کوفه پایتخت تشکیل می دهد و به سوی فتح قدس حرکت می کند.

حجت‌الاسلام محققی این تصمیم ترامپ را تحت فشار لابی صهیونیست های افراطی ساختار قدرت در آمریکا ارزیابی کرد و ادامه داد: صهیونیست های افراطی پس از جنگ جهانی دوم به دنبال تحقق چهار مرحله مهاجرت و غصب فلسطین، دولت سازی، تشکیل دولت در قدس اشغالی (مُلک داود) و گسترش نفوذ در منطقه نیل تا فرات (ملک سلیمان) هستند تا سرور جهان شوند.

وی افزود: آنها اعتقادشان بر این است که پس از این‌که در سرزمین موعود اقدامات یادشده صورت بپذیرد، آن موعود مسیحایی که در متون مقدس شان آمده است ظهور کرده و آن‌ها را به حاکم و سرور همه جهان تبدیل خواهد کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به ظهور نسل جدید از میان مهاجران و جریان روشنفکران و معترضان صهیونیستها در سرزمین های اشغالی گفت: سوال مهم این جریان از خاخام‌های صهیونیست این است که مگر شما نمی‌گفتید اگر وارد سرزمین موعود شده و ملک داود را تشکیل دهیم به امنیت، آسایش و رفاه و آن موعودی که وعده می‌دادید می‌رسیم، پس چرا هم‌اکنون به آن‌ها دست پیدا نکرده‌ایم؟» آنها در پاسخ می‌گویند «موعود وقتی می‌آید و آن آرامش و آسایش وقتی خواهد بود که به ملک سلیمان برسیم».

وی ادامه داد: تحلیل این که آمریکا سفارتش را به قدس منتقل کرد، تسریع در تکمیل اندیشه تشکیل ملک داود است. فشار لابی ثروتمندان یهود و سیاستمداران صهیونیست آمریکایی بر دولت ایالات متحده در همین راستا انجام شده که آمریکا نیز سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال دهد تا مرحله ملک داود به پایان برسد و وارد مرحله تشکیل ملک سلیمان شوند.

حجت‌الاسلام محققی ادامه داد: حضور داعش در منطقه با مسائل مطرح‌شده بی‌ارتباط نیست و از این به بعد جهان اسلام در انتظار تجاوزها و هجوم‌های وحشیانه رژیم جعلی اسراییل بیشتر به سایر کشورهای منطقه است، مانند هدف قرار دادن سوریه و لبنان.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که تحلیل دوم انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، فشار افکار عمومی و اعتراضات برخی از اندیشمندان آمریکایی درباره علت حمایت مالی از رژیم جعلی اسراییل است، ابراز کرد: مالیات دهندگان و حتی برخی فعالان فرهنگی و سیاسی آمریکا اعتراض می‌کنند که تا کی باید هزینه‌های رژیم صهیونیستی را در آن گوشه دنیا بپردازیم؛ همچنین اندیشمندان و صاحبان تحلیل و آگاهان دیگر ملل نیز توجیهات رسانه‌های غربی مبنی بر حمایت آمریکا از رژیم غاصب قدس را نمی‌پذیرد.

وی سومین تحلیل انتقال سفارت آمریکا به قدس را مشکلات داخلی آمریکا ارزیابی کرد و یادآور شد: دولت ترامپ به سبب مشکلات اقتصادی و فشار بدهی ده ها تریلیون دلاری این کشور، از کمک مالی به‌صورت مستقیم به این رژیم جعلی معذور است و به همین منظور، علاوه بر تشویق عربستان به پشتیبانی از این رژیم جنایتکار، دست به حمایت معنوی از دولت نامشروع نتانیاهو زد تا به نوعی با پرداخت باج، اعتراضات لابی صهیونیستی داخل ایالات‌ متحده علیه خود را بخواباند./841/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات