۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۷۱۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی:

بلاها و مصیبت ها کفاره گناهان مؤمن است

استاد حوزه علمیه قم مصایب را کفاره گناهان آدمی عنوان کرد، گفت: مؤمن در مصایب وارده صبوری و بردباری کرده و هرگز لب به شکوه از عدالت الهی نگشوده و همواره متنعم در صراط مستقیم بوده و شاکر خداوند است.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی در آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها کفاره گناهان و نتیجه اشتباهات انسان است، گفت: انسان باید بر مصایب صبوری کند زیرا صبوری بر مصیبت سینه آدمی را گشاده کرده و موجب تعالی روحی و معنوی انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه در هر مصیبتی نعمتی برای انسان قرارگرفته و انسان در مصایب ظرفیت وجودی خود را گسترده‌تر می‌کند، افزود: بردباری بر مصایب یکی از ویژگی‌ها و نشانه‌های مؤمنان است.

وی با اشاره به این که شکوه و گلایه از خداوند در بلاها و مصیبت‌ها نشانه ناسپاسی و ناامیدی از رحمت خداوند است، تصریح کرد: کسی که ذات خداوند را به‌خوبی شناخته باشد و نسبت به ذات خداوند کسب معرفت کرده باشد هرگز لب به شکوه از خداوند نگشوده بلکه در هر شرایطی شکر خداوند را به‌جا می‌آورد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی با تأکید بااینکه ذکر صلوات بلاها و گرفتاری را از انسان دور می‌کند، گفت: صلوات بر رسول خدا (ص) موجب قوت قلب مؤمن شده و به او یادآوری می‌کند که در همه حال خداوند با او بوده و ناظر بر اوست و به مؤمن یادآوری می‌کند که تمشیت امور عالم هستی در ید باعظمت خداوند است.

وی بابیان این که مؤمن با انس با قرآن مشکلات خود را برطرف می‌کند، گفت: انس با قرآن کلید حلال مشکلات آدمی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید از مصایب و فرصت‌های نهفته در آن نهایت استفاده را داشته باشیم برای نمونه در بیماری انسان آمرزش گناهان او نهفته است بنابراین مؤمن در بیماری ضمن بردباری از خداوند طلب عافیت کرده ولی هرگز حاضر نمی‌شود که به خاطر رفع بیماری و مرضش از فرمان خداوند سرپیچی کرده و حکمت و عدل الهی را مورد پرسش قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: مؤمن همواره در صراط مستقیم است و در تمامی احوال مطیع امر خداوند است و هرگز برخلاف فرمان خداوند کاری انجام نمی‌دهد حتی اگر به ضررش باشد.

وی یادآور شد: راست‌گویی از دیگر اوصاف مؤمنان است و مؤمن بالله در هر شرایطی بر محور صداقت زندگی خود را مدیریت می‌کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات