۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۶۵۶۸۵

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

اعزام بیش از هزار مبلغ خواهر جامعه الزهرا(س)، فارغ‌التحصیلی ۶ هزار نفر از مرکز آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا(س)، آغاز دوره مجازی آشنایی با مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب غیر حضوری، انتشار ویژه‌نامه روز قدس و قرآنی شدن خانواده ها از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) طی هفته اخیر است
جامعه الزهرا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی، معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س)  با اعلام خبر اعزام مبلغ ماه مبارک رمضان جامعه الزهرا(س) گفت: در ماه مبارک رمضان، بیش از هزار مبلغ از سوی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای امر تبلیغ به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

وی افزود: غالب این مبلغان حکم تبلیغ دریافت کردند و به شهرهای مختلف اعزام شدند و برخی از مبلغان هم درخواست حکم نداشتند و با هماهنگی این معاونت، مشغول امر تبلیغ هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با اشاره به فعالیت مبلغان در استان قم، گفت: جامعه‌الزهرا(س) با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و فرمانداری هماهنگی‌هایی برای اعزام مبلغ داشته است و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مبلغان در سطح شهر و حدود 15 روستای استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: امکان تأمین بودجه از سوی فرمانداری برای رفت و برگشت مبلغان در روستاهای استان فراهم نشد و معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) با همکاری مدیریت این مؤسسه بودجه‌ای را به این امر اختصاص داد تا مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان در روستاها حضور فعال داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) به تدوین و انتشار ره‌نامه‌های شمیم(شبکه مبلغان یاس مطهر) برای مبلغان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: دفتر اول ره‌نامه شمیم با موضوع خانواده و دفتر دوم با عنوان ویژه‌نامه روز قدس به چاپ رسید که در امر تبلیغ به مبلغان کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی افزود: در دفتر دوم این ره‌نامه‌ها با موضوع فلسطین پاره تن اسلام، از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با چینش مناسب استفاده شده و سیر آن به گونه‌ای است که خوانندگان درباره این موضوع، انگیزه و شناخت کافی پیدا می‌کنند. این ویژه‌نامه در آستانه روز جهانی قدس در اختیار عموم هم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی در پایان یادآور شد: ان‌شاءالله سومین دفتر ره‌نامه شمیم ویژه ایام محرم منتشر می‌شود که اساتید و پژوهشگران این مؤسسه می‌توانند مقالات و آثار مرتبط خود را برای انتشار در این ره‌نامه ارسال کنند.

فارغ‌التحصیلی 6 هزار نفر از مرکز آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا(س)/ صدور 100 گواهی اتمام دوره در یکسال

سیده‌فاطمه رسولی موسوی، مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا(س)با اعلام این خبر تصریح کرد: نظر به مصوّبه سازمان دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دی‌ماه سال 1395، مرکز آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا(س) با بیش از سی سال تجربه و به عنوان یک فرامرکز در حوزه آموزش زبان فارسی برای متقاضیانی که آزمون جامع این مرکز را با موفقیت سپری کنند، گواهینامه مورد تأیید وزارت علوم صادر می کند.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون بیش از صد گواهینامه اتمام دوره زبان فارسی مورد تأیید وزارت علوم، ویژه زبان‌آموزان این مرکز و سایر مراکز صادر شده است.

رسولی موسوی یادآور شد: تاکنون بیش از 6 هزار بانوی طلبه از مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) فارغ‌التحصیل شدند.

آغاز دوره مجازی آشنایی با مفاهیم قرآن کریم

مدیر مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری دوره مجازی آشنایی با مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب این مرکز خبر داد.

خانم صدیقه حاجی پور با بیان این خبر اظهار داشت: دوره مجازی آشنایی با مفاهیم قرآن با محوریت «آیات نازل بر خانواده» ویژه طلاب مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

مدیر مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی تصریح کرد: بیش از 200 نفر از طلاب غیرحضوری و مجازی در این طرح شرکت کردند.

حاجی پور تصریح کرد: کلاس‌های این دوره هر روز ساعت 11 تا 12 به صورت آنلاین و با حضور سرکار خانم زهره شریعت ناصری استاد جامعه‌الزهرا(س) تشکیل می‌شود.

فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نهادینه شود/ مؤمن به واسطه قرآن کریم اوج می‌گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) روز دوشنبه در سومین مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا(س) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، در ادامه شرح حدیث امام حسین (ع) که فرمودند: «کتاب خدا بر چهار چیز استوار است: عبارات، رمزها (اشاره‌ها)، لطایف و حقایق؛ عبارات قرآن برای توده مردم و اشاره و رموزات، از آنِ خواص و بندگانِ ویژه است، لطایف آن برای اولیا و حقایق آن برای پیامبران و انبیا است»، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) دو میراث گرانبها یعنی کتاب خدا و عترت را نزد ما قرار دادند که از آنها به «ثقل اکبر» و «ثقل اصغر» یاد می‌شود زیرا حضرت فرمودند: « أَحَدُهُمَا أَکْبَرُ مِنَ الْآخَرِ؛ یکى از آن دو بزرگ تر از دیگرى است».

قرآن کریم، ثقل اکبر و اهل بیت (علیهم‌السلام)، ثقل کبیر هستند

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: قرآن کریم، ثقل اکبر و اهل بیت (ع)، ثقل کبیر هستند و امام خمینی (ره) نیز در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش می‌فرمایند: «مقام والاى ثقل اكبر و ثقل كبير كه از هر چيز اكبر است جز ثقل اكبر كه اكبر مطلق است...» و اهل بیت (ع) را ثقل کبیر و قرآن کریم را «ثقل اکبر» و «اکبر مطلق» معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با بیان اینکه حقیقت قرآن کریم قابل تنزل نیست، تصریح کرد: قرآن کریم ریسمانی است که از سوی آسمان به روی زمین کشیده شده و خداوند سبحان، آیات قرآن را تنزل داده تا قابل فهم و درک بشری شود.

وی افزود: خداوند متعال، زبان قرآن کریم را عربی قرار داد، زیرا فهم و درک بیشتری در این زبان نسبت به زبان‌های دیگر است تا همه انسان‌ها در آیات آن اندیشه کنند.

اعتبار احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) به مطابقت با آیات قرآن کریم است

استاد جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه اعتبار ثقل کبیر به ثقل اکبر است، گفت: اعتبار احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) به مطابقت با آیات قرآن کریم است، همانطور که امام معصوم (ع) فرمودند که ما خلاف آیات قرآن کریم سخن نمی گوییم و اگر خلاف قرآن باشد، اعتبار آن ساقط است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم تأکید کرد: ائمه هدی (ع)، مفسران قرآن کریم و زیر سایه این کتاب آسمانی هستند و شب‌های قدر، قرآن بر سر می‌گذاشتند، همچنین حضرت أباعبدالله الحسین (ع) شهید شدند تا قرآن کریم باقی بماند.

وی با بیان اینکه حقیقت و کنه قرآن کریم یا همان تأویل آیات نزد ائمه معصومین (ع) است، به عقاید برخی اخباریون اشاره کرد که به تفسیر قرآن کریم انتقاد دارند و معتقدند که قرآن کریم تنها باید همراه و همنشین انسان باشد، حال آنکه ما نسبت به تفسیر قرآن مجید نهی نداریم.

مؤمن به واسطه قرآن کریم اوج می‌گیرد/ قرآن کریم سفره گسترده الهی بر روی زمین است

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: در روایات آمده مؤمن کسی است که وقتی آیات قرآن را تلاوت می‌کند، می‌فهمد و بر ایمان او افزوده می‌شود و به واسطه قرآن کریم، اوج می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با بیان اینکه قرآن کریم سفره گسترده الهی بر روی زمین است، عنوان کرد: پيامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «اذا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمْ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالقُرآنِ؛ هر گاه فتنه‌ها همانند پاره هاى شب بر جامعه شما سايه افكند و در حلّ مشكلات راه به جايى نبرديد، بر شمابادكه به قرآن رجوع كنيد».

وی گفت: روز قیامت، قرآن کریم به عنوان زیباترین مخلوق مجسم می‌شود و عده را شفاعت می‌کند و از عده ای شکایت می‌کند که شفاعت قرآن کاملا مورد قبول و شکایت قرآن کریم تصدیق شده است.

منافقان، اندیشه‌ها و افکار خود را بر قرآن کریم تحمیل می‌کردند

استاد جامعه‌الزهرا(س) اضافه کرد: همچنین در روایات آمده زمانی که قرآن کریم را جلوتر از خود قرار دهید، شما را به بهشت رهنمون می‌کند و از پشت سر خود قرار دهید، به جهنم هدایت می‌شوید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با بیان اینکه منافقان، اندیشه‌ها و افکار خود را بر قرآن کریم تحمیل می‌کردند، اظهار داشت: جماعت فرقان، قرآن کریم را پشت سر می‌گذاشتند و با اندیشه‌های خود، قرآن کریم را تحریف می‌کردند که در آن زمان، شهید مطهری (ره) یک تنه در برابر آنان ایستادند.

تشویق‌های ما باید بر اساس آشنایی با قرآن مجید باشد/فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نهادینه شود

وی در ادامه با طرح این سؤال که چه کنیم تا قرآن کریم را به زندگی خود بیاوریم، تصریح کرد: فضای خانه باید قرآنی شود و مبنای تشویق والدین باید بر اساس قرآن کریم باشد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه خانواده‌های ما باید قرآنی باشند، گفت: هر گاه آیاتی بر پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل می‌شد، امام علی (ع) به خانه می‌آمدند و آیات را بر حضرت فاطمه (س) قرائت می‌کردند، چندی بعد، امام حسن و امام حسین (ع) زودتر از آن حضرت از مسجد می‌آمدند و آیات نازل شده را برای مادر تلاوت می‌کردند؛ یعنی فضای خانه حضرت زهرا (س) و زندگی عادی آن حضرت بر مبنای قرآن کریم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم با تأکید بر اینکه فضای خانواده باید قرآنی شود، اظهار کرد: تشویق‌های ما باید بر اساس آشنایی با قرآن مجید باشد و فرهنگ قرآنی باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

ویژه‌نامه روز قدس ره‌نامه شمیم منتشر شد

دفتر دوم ره‌نامه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) با موضوع روز قدس از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

در بخشی از این ویژه نامه آمده است: «اصل ماجرای فلسطین چیست؟ اصل ماجرا این است كه یك عده از یهودیان متنفّذ در دنیا به فكر ایجاد یك كشور مستقل برای یهودی‌ها افتادند. از فكر این‌ها دولت انگلیس استفاده كرد و خواست مشكل خود را حل كند. البته آن‌ها قبلًا به فكر بودند به اوگاندا بروند و آنجا را كشور خودشان قرار دهند. مدّتی به فكر افتادند به طرابلس، مركز كشور لیبی بروند؛ لذا رفتند با ایتالیایی‌ها كه آن وقت طرابلس در دست آن‌ها بود صحبت كردند؛ اما ایتالیایی‌ها به این‌ها جواب رد دادند؛ بالاخره با انگلیسی‌ها كنار آمدند. انگلیسی‌ها آن وقت در خاورمیانه اغراض بسیار مهمِّ استعماری داشتند؛ دیدند خوب است كه این‌ها به این منطقه بیایند. اوّل به عنوان یك اقلیت وارد شوند، بعد بتدریج توسعه پیدا كنند و گوشه‌ای را، آن هم گوشه‌ی حسّاسی را بگیرند چون كشور فلسطین در نقطه‌ی حساسی قرار دارد و دولت تشكیل دهند و جزو متّحدین انگلیس باشند و مانع شوند از اینكه دنیای اسلام بخصوص دنیای عرب در آن منطقه اتّحادی به وجود آورد. رهبر معظم انقلاب، دهم دی ماه 78»

این ویژه نامه نگاهی تاریخی و راهبردی به مساله فلسطین بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد و می کوشد تا ضمن بیان سیر تاریخی این مساله، راهکارهای پیروزی اسلام و مسلمین در آن را نیز بررسی کند.

ویژه نامه روز قدس از مجموعه ره‌نامه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) ره توشه‌ای است موضوعی برای مبلغان که در 58 صفحه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) منتشر شده است./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات