۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۶۷۵
حجت الاسلام گواهی تأکید کرد؛

"اعتماد اجتماعی" سرمایه تبلیغی حوزویان

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نخستین ویژگی یک مبلغ دینی را «جلب اعتماد عمومی و اجتماعی» دانست و گفت: مردم باید باور کنند که روحانیت امین و محرم اسرار آن ها است.
عبدالعلی گواهی

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین شرایط و معیارهای جامعه برای پذیرش برنامه های تربیتی مبلغان در ماه رمضان پرداخت و گفت: مردم باید بدانند که برای هر کار و مشکلی که برای شان پیش می آید باید به اهل فن مراجعه کنند و باور کنند که در زمینه های دینی باید به روحانیون و مبلغان رجوع کنند.

اکراه و حیا در مسائل دینی باید کنار گذاشته شود

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که مردم باید بدانند که در زمینه شبهات و مشکلات دینی که دارند نباید حیا داشته باشند، بلکه ان را به طور صریح با روحانیت در میان بگذارند، اظهار داشت: اکراه و حیا در این گونه مسائل باید کنار گذاشته شود، بلکه باید در هر شرایطی اعم از حضوری و مجازی مشکلات خود را مطرح کنند تا پاسخ های مناسب را از سوی روحانیان دریافت کنند.

وی با اشاره به این که مردم باید ارتباط مستقیم با روحانیان مستعد و خودساخته داشته باشند، ابراز کرد: همین که انسان در محضر استاد و عالم حضور پیدا کند، خواسته یا ناخواسته تأثیر بسزایی در روح اش گذاشته می شود؛ توصیه بزرگان دینی نیز همین است که انسان باید استاد اخلاق داشته باشد، زیرا بدون استاد نمی تواند حقایق را به خوبی و به صورت کامل درک کند.

نخستین ویژگی یک مبلغ «جلب اعتماد عمومی» است

حجت الاسلام گواهی نخستین ویژگی که یک مبلغ باید داشته باشد را «جلب اعتماد عمومی و اجتماعی» دانست و مطرح کرد: مردم باید باور کنند که روحانیت امین و محرم اسرار آن ها است و این مهم تحقق پیدا نمی کند مگر به این که مبلغان میان گفتار و رفتار خود یکپارچگی برقرار کنند و همواره با صداقت و خلوص نیت با مردم برخورد داشته باشند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که مبلغان باید در ماه رمضان آسیب ها را بازگو کرده و برای حل آن ها راهکار ارائه دهند، عنوان کرد: آسیب های حوزه دین مشخص شده است و مبلغان نباید در این فرصت تبلیغی ناب وقت خود را برای بررسی آُیب های اجتماعی و دینی بگذارند.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات و آسیب های جامعه امروزی «تلف کردن اوقات فراغت» است، بیان کرد: مبلغان باید برای این موضوع برنامه ریزی کنند و مباحثی را در زمینه مدیریت زمان برای مردم بازگو کنند؛ همچنین مسأله اعتیاد و حریم خانه و خانواده و ... نیز از مسائل دیگری است که مبلغان باید بدان توجه داشته باشند و برای حل آن ها برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام گواهی با تأکید بر این که مبلغان باید برای حل مشکلات مردم پیشگام باشند، یادآور شد: مردم باید با همه وجود احساس کنند که مبلغان بر اساس دردمندی، دغدغه و دلسوزی عمل می کنند؛ همچنین روحانیون درامر تبلیغ باید خالص باشند و در قبال کارهای خود توقعات مادی نداشته باشد و در این عرصه با خداوند معامله کنند و بدانند که اگر این کار را انجام دهند کار تبلیغی شان برکت خاصی پیدا خواهد کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات