۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۶۵۶

کتاب ره توشه راهیان نور ویژه خواهران + دانلود

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتاب ره توشه راهیان نور ویژه خواهران را برای ماه رمضان ۱۴۳۹ هجری قمری منتشر کرد.
کتاب ره توشه راهیان ویژه خواهران دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتاب آموزشی ره توشه راهیان نور ویژه خواهران را برای ماه رمضان ۱۴۳۹ هجری قمری منتشر کرد.

 در پیشگفتار درباره این کتاب چنین نوشته شده است:

ره توشه حاضر شامل مقالاتی است که به همت گروهی از نویسندگان فاضل در موضوعات مربوط به زن و خانواده سامان یافته است. این نوشتار با تحلیل و بررسی مسائلی همچون شیوه‌های تربیتی دختران در اسلام، مدیریت عشق، عوامل مؤثر در شادی خانواده، شوهرداری همسران علما و نیز راهکارهای نهادینه سازی روحیه پرهیز مصرف و تجمل گرایی در بین زنان، نکات ارزنده و راهکاهای مفیدی را تبیین نموده است.

توجه به معضلات و آسیب‌های خانواده نیز از دیگر ویژگی‌های اثر حاضر است که با پرداختن در تربیت فرزندان، اعتیاد زنان، پیامدهای استفاده از ماهواره در خانواده و تأثیر برنامه‌های خشونت‌آمیز تلویزیونی بر رفتار کودکان بر میزان بهرمندی از آن افزوده است.

در این کتاب مقالات: مدیریت عشق اثر محمدرضا آتشین صدف، شیوه‌های همسرداری همسران علما به قلم عباس آزاد، عوامل مؤثر شادی در خانواده‌های مذهبی نوشته علیرضا انصاری، راهکارهای پرهیز از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی زنان به قلم مهدی فدایی، آسیب‌های ماهواره در خانواده نوشته مجید استادی، اعتیاد زنان؛ زمینه ها و پیامدها؛ به قلم محمد مرادی حسین‌آبادی، تربیت جنسی کودکان اثر سید علی آقایی، تأثیر برنامه‌های خشونت‌آمیز تلویزیونی بر رفتار کودکان به قلم راضیه علی‌امیری، نقش‌ها و آسیب‌های اسباب‌بازی در تربیت فرزندان اثر حمید فلاحتی و شیوه‌های تربیتی دینی دختران در جهان امروز به قلم کاظم مطلبی آمده است.

از امور طبیعی در دوران کودکی، شبیه‌سازی است و کودکان دوست دارند شبیه چیزهایی که دوست دارند باشد. اگر اسباب‌بازیها با آرایش‌ها و فرهنگ دینی سازگار نباشند، نتیجه مطلوبی به دینی نمی‌آید. بنابراین، بدآموزی فرهنگی، القای مفاهیم جنسی به کودکان، کم‌تحریکی و اختلال جنسی و اختلال در فرآیند اجتماعی شدن از مهمترین آسیب‌های توجه نکردن به معیارهای اسباب‌بازی سالم است؛ از این رو، حمید فلاحتی در مقاله ای به برخی آسیب‌های اسباب‌بازی‌ها در تربیت فرزندان پرداخته و درباره بدآموزی فرهنگی اسباب‌بازی‌ها چنین آورده است:

جامعه ما بر پایه و باورهای مذهبی شکل گرفته و انتظار می رود دختران و پسران، یعنی زنان و مردان آینده، با ارزش‌هایی مانند عفاف وارد اجتماع شوند. انس گرفتن کودکان با عروسک‌های نیمه برهنه که کودک دوست دارد در نقش آنان ظاهر شود و یا مانند آرایش کند و لباس بپوشد، زمینه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و و عفاف را برای ایشان با چالش جدی روبه رو می‌کند.

وقتی نونهالان ما با شخصیت­های کارتنی و اسباب‌بازی‌هایی مانند مرد عنکبوتی یا سوپرمن آشنا می‌شوند، خشونت و قهرمان‌پردازی‌ها غربی درون آنها شکل می‌گیرد و تحقیقات نشان داده، بسیاری از بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های جدید رفتارهای پرخاش­گرانه­‌ای را القا می‌کنند که در افزایش جرم و بزهکاری و تربیت نسل خشن و کینه‌جو تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر اسباب‌بازی‌های موجود در بازار ایران وارداتی است که معمولا با اهداف و کارکردهای ویژه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند و به تدریج ذوق و سلیقه و هنجارهای رفتاری کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این رو، امروزه کودکان ما مورد هجمه انواع ارزش‌ها، الگوها و سبک‌ها پوشش و آرایش جدید قرار گرفته‌اند.

امروزه، جهان غر از طریق صنعت اسباب‌بازی، گام مهمی در انتقال ارزش‌ها و باروهای اجتماعی مور نظر خود برمی‌دارد و با زیرکی تمام، زندگی به سبک غربی را در بین کودکان نهادینه می‌‌سازد. اسباب‌بازی‌های خارجی، کودکان دختر را به جای آشنایی با حس مادر به آرایشگران ماهر، و پسران را به مردانی بیبند و بار و خشن تبدیل می‌کند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب ره توشه راهیان نور ویژه خواهران را با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه، در ۱۴۴ صفحه به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان منتشر کرده است و علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می توانند به فایل ضمیمه مراجعه کنند./۹۹۸/ن ۶۰۱/ش

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
فایل را برای همسرم دانلود کردم سپاس گذارم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
بسیار عالی دانلود کردم ممنون
0
0