۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۶۵۶۵۴
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد؛

تأسیس ۱۲ کتابخانه در مناطق محروم و حاشیه ای

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به آغاز فرایند شرکت در هشتمین جشنواره کتابخانه رضوی از تأسیس و افتتاح ۱۲ کتابخانه در مناطق محروم و حاشیه ای خوزستان در سال جاری خبر داد.
منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخانه رضوی اظهار داشت: این جشنواره در دو قالب الکترونیک و چاپی برگزار می شود حال آنکه سال گذشته در حدود 56 هزار شرکت کننده داشتیم که خوزستان را در رتبه دوم کشوری قرار داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: گروه بندی های سنی هشتمین دوره جشنواره کتابخانه رضوی انجام شده و در بخش کودکان، نوجوان، جوان و بزرگسال کتاب های مدنظر جشنواره اعلام شده است که علاقه مندان با مراجعه به وبسایت نهادکتابخانه های عمومی (www.iranpl.ir) می توانند فایل pdf آنها را دانلود کنند، همچنین امکان تهیه کتاب های مذکور با عضویت در کتابخانه های استان میسر می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بخش خانوادگی دیگر بخش هشتمین جشنواره کتابخانه رضوی است، ادامه داد: کتاب ‌های «مهمان خراسان» و «مژده گل» ویژه کودکان، کتاب های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می ‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) ویژه نوجوانان و کتاب ‌های «ماه هشتم»، «مهر ولایت در آسمان ایران» و «به سپیدی یک رؤیا» ویژه رده سنی جوانان و بزرگسالان است.

کوهی رستمی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون افتتاح و بازسازی کتابخانه ها در سال جاری گفت: 12 کتابخانه فعال در حال ساخت داریم که به مرحله افتتاح رسیده اند و هم اکنون برنامه ریزی برای تأمین تجهیزات شان صورت می گیرد.

وی  با بیان اینکه سیاست استانداری و نهاد کتابخانه های عمومی بنای کتابخانه در مناطق محروم و حاشیه ای است، عنوان داشت: 12 کتابخانه مذکور در مناطق محروم و حاشیه ای استان قرار دارند از جمله اینکه دو کتابخانه اهواز در مناطق حاشیه ای منبع آب و ملاشیه قرار دارند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات