۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۵۶۵۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

ذکر صلوات عامل شفاعت گناهکاران است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سنگین‌ترین عمل در کارنامه اعمال انسان ذکر صلوات است، گفت: ذکر صلوات عامل شفاعت گناهکاران است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این که امت اسلامی با توکل به خدا بر تمامی مشکلات پیروز شده و هرگز با وجود مشکلات به درگاه خداوند عجز و ناله نمی‌کند، گفت: توکل به خداوند بلاها و مصیبت‌های انسان را برطرف می‌کند.

وی امیدوار بودن به رحمت الهی را از دیگر اوصاف مؤمنان عنوان کرد و افزود: ناامید شدن از رحمت خداوند یکی از ویژگی‌های شیطان است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه نباید در برابر نعمت‌های خداوند ناسپاس بوده و به خاطر وجود مشکلات به درگاه خداوند ناله کند بلکه باید به خاطر نعمت‌های فراوان و همچنین نعمت امنیت شاکر خداوند باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد خوش‌رفتاری در مشکلات و در تمامی احوالات زندگی را از شاخصه‌های مؤمنان باتقوا توصیف کرد، گفت: مؤمن متقی نه‌تنها با خود، دیگران و تمامی انسان خوش‌برخورد است بلکه در مقابل خداوند نیز با چهره گشاده برخورد کرده و به‌جای ناله و شکایت همان‌طور که تأکید شد شاکر است.

وی افزود: خوش‌رفتار بودن انسان علامت نزدیک شدن فرشتگان به اوست ولی ناراحتی و ناامید شدن از رحمت خداوند نشانه نزدیک شدن شیطان به انسان است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مؤمن حزن و اندوهش را در دل پنهان می‌کند، ادامه داد: مؤمن با حزن و اندوه خویش دیگران را محزون نمی‌کند بلکه سعی می‌کند با یادآوری نعمات الهی به مردم آن‌ها را به‌سوی شکر گزاری و سپاسگزاری از نعمت‌ها دعوت کند.

حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد دعا کردن را از اسباب گشایش در سختی‌ها عنوان کرد، افزود: مؤمن در سختی‌ها به درگاه خداوند دعا کرده و از خداوند می‌خواهد که او را بر این سختی‌ها پیروز کند.

وی صلوات را عامل استجابت دعای مؤمن عنوان کرد و گفت: صلوات سنگین‌ترین عمل در کارنامه اعمال آدمی است و ضمن اینکه صلوات بر حضرت رسول (ص) و خاندان ایشان کارنامه عمل انسان را سنگین کرده و عمل بافضیلتی است موجب آمرزش گناه انسان و بهره‌مندی از مقام شفاعت حضرت رسول (ص) می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی در این زمینه از حضرت رسول (ص) یادآور شد: حضرت رسول (ص) می‌فرمایند «که اگر گناه‌کاری بر من صلوات بفرستد واجب است که از او شفاعت کنم»./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات