۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۵۶۳۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

گرانی بازار باید مدیریت شود/ چرا رییس یک قوه به‌ جای مدیریت گله‌مند است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: جریان گرانی کاذبی که بر بازارها به دلیل خروج آمریکا از برجام حاکم شده است باید مدیریت شود، من تعجب می‌کنم که چرا رییس یک قوه می‌آید از این مسئله گله می‌کند؟ مگر مردم مسئولیت در دست دارند! که شما گله‌ مند هستید.
حجت الاسلام رفیعی رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امروز در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، در ادامه تفسیر آیات سوره احزاب به آیه 40 سوره احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم 5 بار اسم رسول گرامی اسلام را ذکر کرده است تا جایی که در این آیه خداوند رسول گرامی اسلام را چنین معرفی می‌کند که «مَا كَانَ محمد أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا؛ محمد، پدر هیچ‌یک از مردان شما نیست، ولی فرستاده خدا و خاتم پیامبران است؛ و خدا به هر چیزی داناست.»

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی با اشاره به این‌که آیه 40 سوره احزاب ویژگی‌های خاصه رسول گرامی اسلام (ص) را بیان فرموده است، ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های تصریح‌شده در این آیه مبارکه این است که آیه مبارکه گواه داده است که رسول گرامی اسلام پایان جریان وحی و آخرین انبیاء و فرستاده از سوی خداوند متعال است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) واژه «نبی» را اخص از «رسول» توصیف کرد و گفت: برخی به خاتمیت پیامبر با تکیه‌بر همین دو واژه اشکال وارد کرده‌اند که در پاسخ آنان باید به الگوی منطقی حاکم بین این دو واژه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی تصریح کرد: پس از رسول گرامی اسلام ارتباط با آسمان با تکیه‌بر رشته امام معصوم علیهم‌السلام حفظ شد و این از افتخارات شیعه است.

وی ادامه داد: در جلسه محضر رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان به یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌های شیعه در جریان اعتقاد به منجی نسبت به سایر ادیان و مذاهب اشاره فرمودند و گفتند «امام زمان از نگاه ما موجود هست و ما می‌توانیم بقیه‌الله اعظم را مورد خطاب قرار دهیم»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه تفسیر به آیه 41 سوره احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه دو دستور مهم به بندگان می‌دهد که یکی از آن‌ها ذکر کثیر خداوند از سوی بنده است.

وی ادامه داد: ذکر در مقابل نسیان و فراموشی است و به معنای به یاد خداوند بودن است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی در پایان با انتقاد از الگوی عملکرد روسای قوا گفت: جریان گرانی کاذبی که بر بازارها به دلیل خروج آمریکا از برجام حاکم شده است باید مدیریت شود، من تعجب می‌کنم که چرا رئیس یک قوه می‌آید از این مسئله گله می‌کند؟ مگر مردم مسئولیت در دست دارند! که شما گله‌مند هستید./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات