۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۶۵۶۲۳
استاد حوزه علمیه:

فعالیت تبلیغی روحانیان راهگشای مسائل فرهنگی جامعه است

حجت‌الاسلام غلامی گفت: حضور روحانیان در مساجد و فعالیت تبلیغی آن‌ها راه گشای بسیاری از مسائل دینی و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه ما است.
همایش طلایه داران تبلیغ خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمد غلامی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت این ماه تأکید و اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای دست‌یابی به معرفت الهی بوده و مساجد بهترین مکان برای این امر است.

وی با بیان اینکه حضور روحانیان در مساجد و فعالیت تبلیغی آن‌ها راه گشای مسائل دینی و فرهنگی در جامعه است، افزود: اگر مردمی بودن حوزه تبلیغ اعم از میزبانی و حمایت مردم طبق سنت‌های پیشین رونق داشته باشد اکثر روستاها و مساجد دارای امام جماعت و روحانی خواهند شد.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به آسیب‌های فضای مجازی از رسالت‌های مهم امروز مبلغان دینی است.

وی خاطرنشان کرد: باید مبلغان اعزامی افزون بر فعالیت درزمینهٔ اقامه نماز، اجرای فریضهٔ امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ زکات که وظیفهٔ ذاتی آن‌ها است، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز مردم را آگاه کنند.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان روحانیان و مبلغین دینی افزون بر حضور در منابر، باید درزمینهٔ اقامهٔ نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات ذهنی، برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جوانان هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مبلغات دینی باید در طول ماه مبارک رمضان با حضور در هیئت‌های مذهبی بانوان و مکتب‌خانه‌های قرآنی در نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی و کلاس‌های قرآنی آن‌ها فعالیت کرده و از این طریق ارتباط خود را با این نشست‌های خانگی تقویت کنند.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: تقویت فرهنگ دینی غنی یک منطقه و ایجاد همدلی و صمیمیت در بین اهالی، به نوعی تبلیغ و ترویج خوبی‌ها در جامعه است که این مهم هم باید مورد توجه طلاب و روحانیان مبلغ باشد./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات