۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۶۱۶
آیت الله حیدری:

عقب ماندگی جهان اسلام نتیجه دوری از قرآن است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار یک ملت خادمی قرآن است، گفت: عقب ماندگی امروز ملت‌ های مسلمان و اشغال سرزمین‌ های اسلامی همچون فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی نتیجه دوری از قرآن کریم است.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیث منقول از امام پنجم که ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است، افزود: نزول دفعی قرآن در ماه مبارک رمضان صورت گرفته اما در طول 23 سال به صورت تدریجی بر حضرت ختمی مرتبت نازل شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قرآن کریم با وجود نزول در هزار و 400 سال پیش اما به علت عمق و ژرفای معانی قرآن و قابلیت هدایت ‌گری انسان تا روز قیامت روز به روز نوتر و همواره در اوج قرار می گیرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بزرگترین افتخار یک ملت خادمی قرآن است، تصریح کرد: یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه و همه جانبه مردم و دستگاه های دولتی به قرآن است؛ به گونه ای که در 39 سال از عمر انقلاب اسلامی بنا به گفته وزارت ارشاد 38 هزار عنوان کتاب در رابطه با قرآن از سوی جمهوری اسلامی تألیف شده است.

آیت الله حیدری با بی سابقه دانستن چنین رقمی در طول تاریخ اسلام گفت: جمهوری اسلامی با همه توان و ظرفیت در خدمت قرآن است و عزت مندی، کرامت و بزرگی و پیشرفت علمی و اخلاقی حاصل شده کشور به برکت قرآن و عترت به دست آمد.

وی با بیان اینکه هر ملت تمسک جسته به قرآن و اهل بیت(ع) برکت و پیروزی را به ارمغان خواهد آورد، خاطرنشان کرد: عقب ماندگی امروزی ملت‌ های مسلمان و اشغال سرزمین‌ های اسلامی همچون فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی نتیجه دوری از قرآن کریم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انس با قرآن را بهترین بستر برای بهره وری از فیوضات الهی در ماه مبارک برشمرد و گفت: تلاوت، تجوید و تدبر در قرآن مقدمه عمل به قرآن هستند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات