۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۵۹۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اخلاص شرط صحت عبادت است

نماینده ولی فقیه در لرستان شرط صحت عبادت را اخلاص خواند و گفت: جوهر عمل، اخلاص و خلوص نیت است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، شب گذشته در تفسیر آیه سوم سوره «زمر» گفت: در این سوره بحث توحید و نفی هرگونه شرک و ریا در عبادت بیان شده است.

وی با بیان اینکه آیه سوم سوره «زمر» عصاره‌ای از اعتقادات توحیدی و نفی هرگونه اعتقادی که مضر به توحید باشد است، افزود: این آیه مطالب فراوانی دارد که ما سه نکته را در این رابطه تفسیر می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اولین نکته را بیان توحید و عبادت خالص برای خدا عنوان کرد و گفت: شرط صحت عبادت اخلاص است.

وی با بیان اینکه دین خالص برای خدا است، خاطرنشان کرد: ما خدا را عبادت می‌کنیم ومشرکین بت‌ها را عبادت می‌کردند، فرق عبادت ما با عبادت مشرکان و مبنای اعتقادی مشرکان در عبادت بت‌ ها چیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ابطال منطق مشرکان اشاره کرد و گفت: عبادت از آن خدا است و غیر از خدا لیاقت و شایستگی برای عبادت ندارد.

وی یادآور شد: مقصود از اخلاص، انگیزه و عاملی است که سبب می‌شود انسان عبادت کند، منظور نیتی که حقیقت و ماهیت عمل را به وجود می‌آورد، است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه ماهیت عمل به نیت بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر نیت خدایی باشد ارزش دارد و اگر خدایی نباشد ارزشی ندارد و اگر نیت آلوده باشد عمل نیز آلوده است./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات