۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۵۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

طرح «نهضت قرآنی» ویژه دانش‌‌آموختگان مدارس علمیه خواهران اجرا می شود

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از اجرای طرح «نهضت قرآنی» ویژه دانش‌‌آموختگان مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.
حجت الاسلام عبادی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «نهضت قرآنی» نیز برای دانش‌‌آموختگان مدارس علمیه خواهران در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح تلاش می‌‌کنیم که دانش‌آموختگان مدارس علمیه خواهران افزون بر حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و آشنایی با معارف و تفسیر این جز، جلسات قرآنی نیز برای مردم جامعه به ویژه بانوان برگزار کنند و این معارف را به آن‌ها انتقال دهند.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌کنیم هر طلبه حداقل ۱۵ بانوی دیگر را با معارف قرآنی آشنا کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان به ضرورت فعالیت‌های قرآنی در جامعه اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم همراه با شناخت مفاهیم در کشور، ما وظیفه داریم که در این مسیر گام برداریم تا بتوانیم منویات ایشان را محقق کنیم.

حجت الاسلام عبادی زاده، اهداف جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان را تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی بین زنان و دختران جامعه؛ فعال سازی دانش آموختگان و مبلغان جهت برگزاری جلسات قرآنی؛ تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در بین دانش آموختگان، طلاب خواهر و زنان و دختران جامعه؛ افزایش سرانه قرائت قرآن در میان افراد جامعه بویژه زنان و دختران؛ پایبندی مخاطبان به آموزه‏های قرآن کریم؛ مهارت افزایی اقشار مختلف جامعه بویژه زنان و دختران نسبت به فنون قرائت، حفظ و مفاهیم و معارف قرآن کریم. حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن توسط مبلغان، دانش آموختگان و بانوان جامعه عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: برنامه‏ های پیش بینی شده در این طرح، تهیه محتوای آموزشی در زمینه روخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن؛ ارائه آموزش‏های لازم به دانش آموختگان جهت برگزاری جلسات قرآنی؛ برگزاری جلسات تلاوت، همخوانی، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن در منازل؛ برگزاری جلسات تلاوت، همخوانی، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن در بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی؛ برگزاری جلسات تلاوت، همخوانی، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن در مدارس علمیه خواهران؛ برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان، حافظان و شخصیت‏های قرآنی در سطح استان‏ و شهرستان ها است.

وی تاکید کرد: لازم است مبلغان و دانش آموختگان پس از برگزاری جلسات قرآنی، تا 15 روز بعد از ماه مبارک رمضان و استمرار جلسات را هر ماه یکبار، گزارش فعالیت‏های صورت گرفته را تهیه و در سامانه نرم افزاری سمتاز وارد کرده و در صورت عدم امکان درج اطلاعات به صورت نرم افزاری، گزارش مذکور را به معاون فرهنگی مدرسه ارائه کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: به منظور قدردانی از همراهی مدیران و معاونان محترم فرهنگی استان و مدارس علمیه و تقدیر از فعالیت‏های تبلیغی قرآنی در ماه مبارک رمضان و استمرار آن، مدیران و معاونان فرهنگی برتر استان ها و مدارس و نیز مبلغان و دانش آموختگان موفق و برتر، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تعداد دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران در استان هرمزگان را 620 نفر عنوان کرد و افزود: مرکز فعالیت قرآنی این دانش آموختگان، دانشگاه ها، مدارس آموزش و پرورش، جلسات خانگی، اماکن مذهبی، موسسات قرآنی، مهد کودک ها و غیره است.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: در سال های گذشته، 400 نفر مربی قرآنی با موضوعات روخوانی، روان خوانی، تجوید، مفاهیم، روش بیان تفسیر قرآن و مربی کودک با اشاره در مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان تربیت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 داور قرآنی کشوری و بیش از 30 نفر داور استانی توسط مدیریت استانی حوزه علمیه خواهاران استان هرمزگان تربیت شده است، بیان کرد: رویکرد حفظ قرآن کریم در مدارس علمیه خواهران حدود 2 سال که اجرایی شده است و در گذشته فعالیت های قرآنی با رویکرد درک مطلب، روخوانی و حفظ موضوعی بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: 8 نفر از طلاب در حال تحصیل مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان، حافظ کل قرآن و بیش از 20 نفر حافظ ثلث و ربع قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه در سال جاری سیزدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود تصریح کرد: در این جشنواره به مباحث مختلف قرآنی توجه می‌شود و علاوه بر توجه به حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم، توجه‌ ویژه‌ای به حفظ جز ۳۰ داریم.

وی در پایان گفت: برای ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌‌های فرهنگی و قرآنی دیگر نیز در نظر گرفته‌ایم که این‌ برنامه‌های نیز در قالب تالار‌های گفت‌وگو در مدارس علمیه خواهران استان اجرایی می‌شود./851/د103/ب1

ارسال نظرات