۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۵۵۸۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

زندگی زیر سایه ولایت به درستی تفسیر نشده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر انسان نگران آینده خود نباشد به خدا بهتر تکیه می کند و اگر چنین شود بهتر کار و درس می خواند. متاسفانه زندگی تحت ولایت به درستی تفسیر نشده است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جلسه سخنرانی خود با موضوع«چگونه مهربانی خدا را باور کنیم» که بامداد سه شنبه 1 خردادماه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه باید مانند کودکانی که نگران غذای فردا خود نیستند باشیم، گفت: اگر به نصرت و محبت و رازق بودن خدا ایمان داریم چرا برای آینده تدبیر می کنیم، زیرا اینها برای امتحان است.

وی ادامه داد: زندگی کارمندی حس بی مسؤولیتی را افزایش می دهد و انسان را بدون تکلیه به خداوند بار می آورد. اینکه دولت این مقدار کارمند داشته باشند از منظر های اقتصادی و دیگر موارد نادرست است. فرزندانی که در خانواده کارمندی بزرگ می شوند از کی احساس مسؤولیت یاد می گیرند؟ البته کارمندان بی مسؤولیت نیستند اما برای آنان سخت است. یکی از اثار سوء زندگی کارمندی که انسان این است که فکر می کنند سر ماه حقوق خود را گفته و همین بی توجهی به بار می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروزه متاسفانه برخی فکر می کنند باید با شخصی ازدواج کنند که کارمند است و حقوق ثابت می گیرد و اصلا خدا را در نظر نمی گیرند. این زندگی ها اجازه افزایش معنویت را به انسان ها نمی دهد.

وی با بیان اینکه انسان فطرتا باور دارد خداوند مهربان است، گفت: نیاز به مهربانی در انسان وجود دارد و یکی از ریشه های بدبختی بشریت این است که نمی داند خداوند مهربان وجود دارد.

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه گفت: اگر انسان نگران آینده خود نباشد به خدا بهتر تکیه می کند و اگر چنین شود بهتر کار و درس می خواند. متاسفانه زندگی تحت ولایت به درستی تفسیر نشده است که اگر چنین می شد زندگی سرمایه داری نابود می شد. اگر مهربانی خداوند درک نشود بهترین لحظات زندگی درک نمی شود. خدای متعال مولای بنده است و هیچ گاه از او جدا نشده و انسان را رها نمی‌کند. باید رابطه خود را با مولای خود بهتر کنیم./811/پ202/ب1

ارسال نظرات