۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۶۵۵۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

معامله با خداوند پرسود و بی‌زیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که اگر انسان به ارزش معامله با خداوند ایمان بیاورد دیگر با هیچ‌کسی معامله نمی‌کند، گفت: تنها معامله با خداوند پرسود و بی‌زیان است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا دوشنبه شب در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله) گفت: آیه 254 سوره بقره بخش دیگری از انتظارات خداوند، ائمه (ع) و امام زمان (عج) را نسبت به انسان‌ها بیان می‌کند.

وی افزود: در این آیه آمده است ای کسانی که به خداوند ایمان داشته آیا به معامله با خداوند هم‌عقیده دارید؟ به‌طورکلی سه نوع معامله در عالم داریم که معامله اول با شیطان است. در روز قیامت شیطان از خودش دفاع می‌کند و می‌گوید هرچه خداوند گفت درست بود و هر چه من گفتم دروغ بود. من بر شما تسلطی نداشتم خودتان دنبالم راه افتادید چرا مرا ملامت می‌کنید. در آن روز کسی به درد کسی نمی‌خورد معامله با شیطان نتیجه‌اش باخت صددرصدی است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: معامله نوع دوم با مردم است. یک عده فقط نگاه می‌کنند تا ببینند مردم چه می‌گویند. زندگی ما گیر دیدوبازدید مردم است چگونه راه برویم دکور منزلمان چه شکلی باشد فرزندانمان به چه نحوی ازدواج کنند. این معامله هم‌سودی ندارد روز قیامت مردم از یکدیگر فرار می‌کنند فرزند از پدر مادر همه از هم می‌گریزند. هیچ‌کس مسئولیت حرفش را قبول نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: معامله نوع سوم معامله با خداوند است خداوند ما را خلق کرده و اهل‌معامله است. اگر به خداوند اعتقاددارید با او معامله کنید. در روایات داریم هرکس با خداوند معامله کند پاداشی مضاعف ده برابر هفتصد برابر و درجایی بی‌اندازه می‌گیرد. خوش به حال شهیدان که برای خودشان قیمت بالایی گذاشتند که غیرقابل اندازه است آنان با خداوند معامله کردند و پاداش بی‌حساب گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: برخی خودشان را ارزان می‌فروشند به یک نگاه پست مقام لقمه، راحت فروخته می‌شوند. اگر انسان شیرینی معامله با خداوند را بچشد دیگر باکسی معامله نمی‌کند معامله با خداوند دوسر برد و پرسود است. ما اگر شرط گذاشتیم محاسبه کرده و حساب‌وکتاب کنیم خودمان را خراب کرده‌ایم. خودشان مزد خوب می‌دهند خداوند هم از این‌که ما به‌سوی او می‌آییم خوشحال است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا به پیام دوم آیه پرداخت و گفت: تمام اموال ما متعلق به خداوند است همه انبیا وکیل و همه فقرا عیال هستند. با ماشین و خانه امانتی نمی‌شود معامله کرد مالی که خداوند به ما داده بابت طلب نبوده است فضل خداوند بوده که عطاشده است خداوند اجازه می‌دهد با مال امانتی با خود او معامله کنیم.

وی سپس برکات انفاق را برشمرد و افزود: اگر مالی که خداوند به ما داده انفاق کنیم پاداش آن طهارت داده می‌شود طهارت مقدمه عصمت است که به انبیا داده‌شده و هیچ‌چیز بالاتر از آن نیست. شب قدر اول از خداوند طهارت می‌خواهیم چون تا پاک نباشیم هیچ دعایی مستجاب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: در انفاق انسان ترفیع درجه می‌گیرد رأفت مقام پیدا می‌کند. درجه‌ای خداوند به انسان می‌دهد که در قیامت به درد افراد می‌خورد و نکته سوم از برکات انفاق امنیت از بلاست. امام رضا (ع) بلا را این‌گونه معرفی می‌کند. هرکسی گرهی از مسلمانی را باز کند خداوند در روز قیامت بلا را از دور می‌کند امان از عذاب می‌دهد و از عذاب راحت می‌کند.

وی یادآور شد: اگر این کار را نکردیم خداوند به‌زور از انسان می‌گیرد و هیچ پاداشی به او نمی‌دهد. خداوند دارد ما را تربیت می‌کند تا انفاق داشته باشیم چون دوست دارد شبیه او شویم. هر کس با خداوند معامله نکند به خودش ظلم کرده است دلمان آینه است و باید صفات خداوند را در او ببینیم./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات