۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۶۵۵۸۰

پیام تسلیت آیت الله نظری در پی درگذشت قائم مقام دبیر شورای نگهبان

آیت الله نظری خادم الشریعه در پی درگذشت حاج محمد رضا علیزاده، قائم مقام دبیر شورای نگهبان پیام تسلیتی صادر کرد.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه در پیام خود به مناسبت درگذشت حاج محمد رضا علیزاده، قائم مقام و عضو حقوق دان شورای نگهبان گفت: همزمان با حلول شهر الله  ماه ضیافه الله، ایاّم و لیالی غفران و رحمت واسعۀ الهی عزّاسمه، رجل فضل و فضیـلت و خدمت، شـاخصه وقـار و محبت، خــادم بی ادعای دین و ملت و مملکت، اعتبار و افتخار دیار علـویان، فـرزند رشید و توانمند و برومند منطقه سوادکوه و طبرستان نور چـشم عـزیزم مرحوم حاج محمد رضا علیزاده رضوان الله تعالی علیه به جوار رحمت رب کریم رحیم رهسپار و از این سرای فانی رخت بر بست حشره الله مع من یتولاه و یحبه.

در ادامه این پیام آمده است؛ عزیزی که در خانواده اصیل و مذهبی و مُحب ومطیع روحانیت و خدمتگذار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام رشد نمود و با جّد جهد و تلاش پس از رسیدن به جایگاه والای فضل و کمال و مسئولیت، هیچ گاه با مردم بودن و رسیدگی به امور و زدودن غم و اندوه و آلام آنان را از یاد نبرد و تا آخر عمر پر بارش بر این عهد و پیمان استوار ماند جزاه الله عن الاسلام خیراً.

این پیام می افزاید؛ اطاعت و همدلی این عنصر خیر و خدمت با حقیر در دوران ظلمه و طاغوت و بخصوص همکاری و همراهی صمیمانه این فقید سعید پس از پیروزی انقلاب در همه فرازو فرود ها و چاره جوئی و حل معضلات کشور و منطقه مازندران و سواد کوه و رفع گرفتاریها و مشکلات عام و خاص از زمان امام راحل علیه الرحمه تا دوران رهبری رهبر بزرگوار دامت برکاته نامی نیک و سابقه ای درخشان از این عزیز سفر کرده بر جای نهاد.

در ادامه این پیام آمده است؛ اقتدار، رشادت، شهامت، شجاعت در عدلیه و قضا و صلابت و امـانت داری در دیــگر دوران تصــدّی عــالیه خدمتی از بدو انقلاب تا کنون از خصـلت های مرحوم حاج محمد رضا علیزاده بشمار میرفت، حفظ حدود و ثغورو جان و مال مردم خاصه عـشایر سـوادکوه و ملت  مازندران و دیگر طبقات کشور از خصائص حاج محمد رضا علیزاده بود.

این پیام می افزاید؛ اخوان علیزاده اهل تعبد و تهجّد، اهل تبرّی و تولی، اهل ادب و دانش، اهل بینش و اندیشه، اهل بذل وخیر، اهل صفا و وفا، اهل مهر و محبت اهل خدمت و وظیفه شناسی، اهل تدبیر و تدبّر اهل زکاوت و کیاست و اهل پرهیزکاری و فضیلت بوده و هستند.

  اَلّلهُمَّ إنَّا لاَ نَعْلَمُ مِنْهُ إلاَّ خَیْراً وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِه مِنَّا اَلّلهُمَّ اجْعَلْهُ عِنْدَکَ فی أعْلی عِلِّیِّینَ و اجعله من رفقاء محمد و آله الطاهرين.  

در ادامه این پیام آمده است؛ با دلی پر ملال و با حالت  رضا به قضای الهی جلت حکمته این فقدان تاسف بار را به ملت عزیز و فرزندان و اخوان و بازماندگان و اهالی مازندران رجال پرور به ویژه سوادکوه تاریخ مدار و تاریخ محور و عموم شرکاء در ماتم سبباً و نسباً، بیت عالم و خادم شریعت  یار دیرینم فخر الخطباء مرحوم حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی مصطفوی علیه الرحمه، خاصه برادر داغدارو ماتم دارش  ابوالشهید عماد الاخیار، فخر الاجله شخصیت دیانت و کمال و خدمت، رابط امین و مشاور وزین قبــل انقلاب بین بنده و امــام عـظیم الشان مورد وثـــوق رهــبر فرزانــه عـــزیز، ذیـشرافـت جناب آقای حاج احمد علیزاده  زید عزّه تسلیت عرض نموده اجر جزیل و صبر جمیل را برای همه آنان از ساحت قدس ربوبی جل و علا مسئلت می نمائیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است؛ فوت ومرگ حاج محمد رضا علیزاده برای همه تذکر خوبی هست که  خدا و قیامت را در نظر بگیریم و به عالم بعد از مرگ توجه کنیم و اینقدر سرگرم مال و مقام نشویم و در حد وظیفه که شرع انور دستور، تبییّن نموده عمل نمائیم  غیر بین باشیم تا سعادت مند شویم . به این سه اصل عقلانی و توحیدی که جهان خدا دارد، انسان ابدیت دارد، عمل عکس العمل دارد توجه نمائیم پس احتمال دهیم و احتیاط کنیم./۹۵۰/د۱۰۱/ب۱
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً بمنّه و کرّمه

 

ارسال نظرات